Sanoma Men’s Magazine start weblogs

30 juni 2005, 11:44

Sanoma Men's Magazine start weblogsIn een interview met ReclameWeek geeft Michiel Kroeks, afdeling Nieuwe Media van Sanoma Men’s Magazine, aan dat SMM druk bezig is met weblogs. Een aantal weblogs zoals die over motoren en gadgets lopen al.

SMM zoekt special interestgebieden die aansluiten bij het bestaande bladen-portfolio. “Daar zoeken we exclusief een auteur bij”, zegt Kroeks. “Een relatie met een blogger zoals een uitgever die heeft met een auteur, zeg maar. Een beetje vergelijkbaar met Gawker Media of Weblogs Inc. De blogs ‘hangen eigenlijk helemaal los’, ze worden gelanceerd vanuit bestaande titels, nieuwsbrieven en het banner-netwerk. De focus ligt op tekst en het doorlinken naar andere websites.”

“Uiteindelijk moeten de weblogs een advertentiemodelworden. Het zal niet meteen in eerste instantie storm lopen, maar wij denken dat als je maar specifiek genoeg gaat binnen bepaalde special interestgebieden, je er absoluut adverteerders aan kunt binden.” Kroeks signaleert dat adverteerders steeds meer op zoek zijn naar contentintegratie. En een weblog leent zich daar uitstekend voor.

Op Gawker bijvoorbeeld vragen adverteerders aan bezoekers wat ze van hun product vinden. “Dat is haast meer product feedback dan een advertentie.” Ook polls kun je prima op een blog gebruiken, meent Kroeks. “Nu Heineken en Unilever online over de dam zijn, volgen er meer schapen op het web. Er schuilt natuurlijk ook een afbreukrisico in het adverteren op special interest-weblogs, maar aan de andere kant is het ‘superinteressant’ omdat je de gewenste doelgroep goed te pakken hebt.”

Bron: ReclameWeek

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Bas

    Blogs lenen zich idd erg goed voor de combinatie tussen onderzoek (kwalitatief, minder voor kwantitatief) en adverteren. Alleen is het de vraag of SMM de productboeren (waarvan 85% niets ziet in weblogs) kan overtuigen.


    30 juni 2005 om 12:54

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!