Sex sells in de politiek?

Sex sells in de politiek?
, ING Groep
@evr

RSS, podcasts, virale spotjes, weblogs, web TV etc. bleken populaire middelen te zijn in de online marketingstrategieën van politieke partijen tijdens de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen. Mijn persoonlijke favoriet qua uiting, was toch wel het filmpje van Jan Marijnissen. In België hebben ze ongetwijfeld er goed van geleerd en gaan ze nog een stapje verder; Onder het motto Sex sells (en anders levert het wel aandacht op) maakte Lien Braeckevelt een aantal opvallende filmpjes voor de gemeenteraadsverkiezingen van aanstaande zondag. En ook Ivo Belet maakte een sexueel getint filmpje. Aandacht leverde het in elk geval op onder andere op de Belgische en Nederlandse TV, maar stemmen?

Benieuwd waar de Nederlandse politieke partijen binnenkort mee gaan komen. Ik begreep dat Paul van Veenendaal opnieuw bezig is met een groot marketingonderzoek onder de politieke partijen en ‘t geheel inmiddels strak aan het monitoren is. (via)


Delen

0
0


Er zijn 8 reacties op dit artikel

  • Gelukkig, Belgische Lien-met-de-mooie-achternaam heeft ook nog programmapunten.

    Kiezen we onze vertegenwoordigers op basis van dit soort acties of op basis van de inhoud?

    geplaatst op
  • @Gertjan: Ach, je mag jezelf toch wel een beetje promoten op ludieke wijze? Wij als marketeers zouden daar toch niet vies van moeten zijn.

    geplaatst op
  • Mwoah, 't wat mij betreft een kwestie van stijl. Of het ontbreken daarvan :)

    Lien was gisteren trouwens ook op radio 1 (de Nederlandse). Als ze in Vlaanderen net zoveel aandacht krijgt zit het wel goed!

    geplaatst op
  • De stijl is allang verdwenen uit de politiek Gertjan, het is stijlloos elkaar afbekken om daarna nog stijllozer doodleuk met dezelfde punten te komen. En wanneer een partij de meeste stemmen krijgt betekent dat vreemd genoeg nog niet automatisch dat die partij in de regering komt.

    Doe mij als destijds in Italië maar een paar blote borsten, dan heeft je stem tenminste nog iets opgeleverd wat kan boeien.

    geplaatst op
  • Als de verpakking belangrijker is dan de inhoud weet ik wel hoe laat het is

    geplaatst op
  • Sorry, ik doe hier niet aan mee : cynisme is geen basis voor een verantwoorde keus.
    Liever kies ik nog Gordon of Joling dan dat ik meedoe met dit soort zieligheid.

    Tjeezus, probeer je je sterk te maken voor meer vrouwen in de politiek, doet iemand dit.
    Godezijdank hebben wij Hirshi Ali - voorbeeld van sterke vrouwen voor de komende 100 jaar.

    geplaatst op
  • Tsja, aloude marketingwet: sex sells. En dat geld ook voor de politiek: je gaat over de tong als er sex aan te pas komt. Hij is ludiek,en maakt politiek minder stoffig in de ogen van de jeugd, dat is een goedding. Maar of het zoveel bijdraagt aan de inhoud van politiek? Nee, maar daarom is het nog wel beter dan politici die alleen maarrecalcitrant zijn om de aandacht te trekken.

    geplaatst op
  • Hirshi Ali hebben we niet meer hoor Ewout en volgens mij trok zij ook de aandacht met naakt (Submission) om haar statement kracht bij te zetten.

    Eerst de aandacht trekken, liefst door te shockeren, en daarna de aandacht krijgen, vasthouden en je ware boodschap ventileren.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.