Socio-business netwerk MINDZ.com op punt van lancering

3 november 2008, 06:31

{title}Online social networks worden steeds vaker ingezet voor zakelijk gebruik. Het belang van online branding en profilering is daarmee groeiende. Niet alleen voor organisaties, maar ook voor zzp’ers. Dus is er binnenkort MINDZ.com: een nieuw Nederlands ‘online socio-business netwerk,’ zo leest het persbericht. De officiële lancering van MINDZ.com staat gepland voor dinsdag 11 november tijdens het MINDZ|Event.

MINDZ.com moet een ‘online ontmoetingsplek’ worden ‘waarbinnen gepassioneerde professionals met elkaar kennis, ideeën en ervaringen kunnen delen. MINDZ.com gelooft dat ieder individu een uniek verhaal te vertellen heeft. Daarom biedt MINDZ.com haar gebruikers de instrumenten waarmee zij dit verhaal -en dus zichzelf- online kunnen presenteren.’

MINDZ.com gaat niet alleen online, er komt ook een fysieke ontmoetingsplek, de MINDZ|Lounge. Alles is gekoppeld aan Seats2meet in Utrecht: MINDZ.com is onderdeel van C.D.E.F. Holding (o.a. Seats2meet en MeetingPlaza). Vanuit die vergadercentra willen de initiatiefnemers (Ronald van den Hoff en Mariëlle Sijgers) het voor MINDZ.com leden laagdrempelig maken om events te organiseren. ‘Bij MINDZ.com hoef je echt geen organisatietalent te zijn om een succesvol evenement neer te zetten. Deelnemers aan een evenement kunnen eenvoudig alle benodigde informatie raadplegen en zich inschrijven.’

Meer over Mindz.com in het persbericht: ‘Binnen MINDZ.com staat het individu centraal. Het startpunt is de personal branding pagina waar gebruikers zichzelf kunnen presenteren, organiseren en ontwikkelen. Hier wordt een digitaal MINDZ DNA gemaakt. Deze DNA is dynamisch; het ontwikkelt zich met de gebruiker mee en stelt de gebruiker in staat om met gelijkgestemden in contact te komen. Dit kan via de MINDZ|Plaza’s. Een MINDZ|Plaza is een online omgeving waarbinnen gelijkgestemden samenkomen rondom een centraal thema. Hier worden kennis, ideeën en ervaringen gedeeld via blogs, wikis, fora, nieuws aggregators, Q&A’s, e-mailings en meer. Op die manier ontstaan dynamische omgevingen waarbinnen kennis over een thema naar een hoger niveau kan worden getild.’

De bedenkers hopen de komende maanden internationaal te gaan. Online meets offline. Events, netwerken, het koppelen van professionals met (geavanceerde) software. MINDZ.com is in beginsel gratis. Ik denk dat hier goed over is nagedacht (de makers zijn er dacht ik ook al meer dan een jaar mee bezig). Vooral de online/offline koppeling is interessant!

De site is nu in private béta. Als je wilt testen, kun je een mail sturen aan Michiel Gebranda: michiel[at]mindz.com.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

7 Reacties

    Matthijn

    Goede site, ziet er mooi en overzichtelijk uit. Dit initiatief lijkt mij verder te gaan dan LinkedIn.


    3 november 2008 om 06:57
    Rob Boeyink

    Er is goed nagedacht over het concept!

    Ik wens MINDZ.com en al haar medewerkers veel succes toe!

    @Marielle Tot vanmiddag!


    3 november 2008 om 07:13
    media

    Ronald, Mariëlle, Michiel en alle andere mensen achter Mindz, gefeliciteerd en heel veel succes met het uitrollen van het platform. Een prachtige uitdaging!

    Hoop dat mijn gezondheid het toelaat om op 11 november even langs te komen!


    3 november 2008 om 07:55
    Jeroen van der Schenk

    @Marco; bedankt en hopelijk tot de 11e. Beterschap!


    3 november 2008 om 08:04
    Marielle Sijgers

    @Huub Leuk dat je er ook bij bent op 11/11. Het wordt absoluut een bijzondere opening van Mindz.com. Een mijlpaal in de ontwikkeling van ons business socio netwerk. Als compagnon van Ronald kan ik alleen maar zeggen dat we jullie zeker niet zullen teleurstellen in de toegevoegde waarde waarin Mindz.com zal gaan voorzien maar daarover moet je natuurlijk vooral zelf oordelen de komende maanden!


    3 november 2008 om 21:04
    jkivit

    Ben een van de beta-testers en Mindz ziet er veelbelovend uit. Ben benieuwd naar de ontwikkeling in de komende maanden.


    5 november 2008 om 18:37

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!