SpinAwards 2004: Beste Online Campagne

2 april 2005, 01:25

ReclameWeek besteedde de afgelopen periode wekelijks aandacht aan de inzendingen voor de SpinAwards. Ook Marketingfacts zal deze week dagelijks even stilstaan bij de inzendingen van dit jaar. Vandaag de inzendingen voor de beste online campagne van 2004.

In de categorie ‘beste totale online campagne’ heeft de vakjury vijf inzendingen genomineerd. De jurering zal geen gemakkelijke opgave zijn, want tussen de 45 inzendingen zit veel goed werk. Dat vindt ook juryvoorzitter Joost Nienhuis van Microsoft Nederland. ‘Het waren veel meer inzendingen dan vorig jaar en we zagen echt dat het kwaliteitsniveau omhoog is gegaan. Ook de onderlinge verschillen zijn kleiner. En er zijn meer verschillende segmenten vertegenwoordigd, dat betekent dat de markt in beweging is.’ De jury van de categorie ‘beste totale online campagne’ was het over het algemeen redelijk eens (‘hoewel de emoties af en toe hoog opliepen’) wat resulteerde in nominaties voor MediaMonks, Qi, .bone en Proximity.

De genomineerden voor de beste online campagne

BeerTender (Heineken Nederland BV, Qi)

Game Boy Advance Sp Tribal Edition (Nintendo of Europe, Mediamonks)

Heineken EK campagne 2004 (Heineken Nederland BV, Qi)

Pickwick Afternoon Spirit (Pickwick, .bone/FHV/BBDO/Framfab)

Sms is de boodschap (KPN Mobiel Hi, Proximity)

Voor leden van marketingfacts is het betreffende artikel uit ReclameWeek hier te downloaden.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Eric

    Apart, die Beertender campagne via Marktplaats.


    2 april 2005 om 07:46
    media

    Hoe zo apart? Je zou voor de aardigheid eens goed moeten rondkijken op de (internationale) online marktplaatsen en veilingen en je zult versteld staan hoe vaak marketeers dit middel inzetten. Heb me altijd wel afgevraagd wat het effect is. Iemand?


    2 april 2005 om 10:22
    Johan

    Heel slim het inzetten van Marktplaats. De hele campagne van Beertender zit overigens goed in elkaar. Zag het verslag op Frankwatching van alle cases gisteren in Utrecht. Erg leuk. Johan


    2 april 2005 om 18:24

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!