SpinAwards: Hi Bling Bling
Naast Chatman is Hi Bling Bling de tweede genomineerde case van KPN Hi en Lost Boys in de categorie Beste Online Campagnes SpinAwards 2005.
Hi wilde een aansprekende online campagne die vooral jongeren moest aanspreken, geheel in Hi stijl. Naast de online campagne zijn ook commercials en andere offline uitingen ingezet zoals promotie in winkels. Deze uitingen zijn gerealiseerd door de communicatiepartners van Hi: FHV, Lost Boys, M-one, Backbone en Mindshare De campagnesite blingbling.hi.nl gaf de doelgroep alle mogelijkheden hun mobiel te customizen, van binnen én van buiten. De binnenkant kreeg een ‘make-over’ met een persoonlijke keus uit wallpapers, ringtones en informatieve en entertaining I-mode sites, de buitenkant kon volledig naar wens ‘geblingd’ worden. De glimmende campagnesite bevatte onder andere een Bling Tool, waarmee bezoekers gratis skins (speciale stickers die je op je telefoon kunt plakken) kunnen ontwerpen en laten thuisbezorgen. De online shop bood Bling Bling abonnementen: een combinatie van een I-mode toestel met exclusieve Bling Box. Verder was er speciale aandacht voor de Bling Award, een publieksprijs voor het mooist geblingde toestel, én de klapper: de gratis exclusieve skins. Gedurende de campagne gaf Hi dagelijks skins weg (in totaal 30.000), wat elke dag weer tot een ongekende piek in de bezoekersaantallen leidde.
In het thema Bling worden twee trends samengevat: Urban Culture en Customisation. Deze snel groeiende trend begin 2005 is door Hi gebruikt om de mobiele telefoons, waar jongeren niet zonder kunnen, tot gepersonaliseerde gadgets te verheffen. Exclusiviteit (beperkte oplage, ruime keuze) speelde slim in op dit thema. Opnieuw overigens een campagne die kon meeliften op de offline promotie zoals RTV?commercials, POS?materiaal (traffic hi.nl) en Hi Bling Truck die door het land reed (Bling artists blingden live je mobiel).
Beeldmateriaal van de campagne is hier te vinden. Ook aardig is om de reacties van destijds terug te lezen.