Stel dit was een pitch…

21 juni 2005, 04:00

Vijf minuten nadat ik mijn RSS-reader heb gestart, kom ik twee initiatieven tegen ter promotie van milieuvriendelijke(r) brandstoffen.

Allereerst is er Totalgaz dat middels een advergame de voordelen van autogas onder de aandacht brengt met als prijzen een jaar lang gratis brandstof, een vakantie voor twee personen en een aantal 20 euro tegoedbonnen (via Adverblog).

Even later kom ik bij Adrants GoE tegen die in North Dakota brandstof verkregen uit mais promoot. Een promotieteam met GoE auto rijdt rond, met eveneens als prijzen een jaar lang gratis brandstof of $20 aan gratis brandstof. Het GoE-team heeft een eigen site met blog en foto’s van de akties.

Twee min of meer dezelfde doelen, verschillend uitgewerkt. Naast elkaar gezet, ligt mijn voorkeur duidelijk bij GoE, hoewel dat ongetwijfeld meer inspanningen en budget vergt. Iemand een andere mening?

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!