Trend: blogging bij grote bedrijven
Blogging is voor grote bedrijven op dit moment een van de belangrijkste businesstrends. Zoals vaker lopen ook op dit gebied de VS duidelijk voorop. Enkele feiten:
-
Het aantal webloggers bij Microsoft is in anderhalf jaar tijd gegroeid van 30 naar meer dan 1000, allemaal te vinden op blogs.msdn.com.
-
Vrijwel de gehele top van Sun heeft een eigen weblog, de weblog van Sun’s President Jonathan Schwartz trekt meer dan 100.000 bezoekers per maand.
-
Sun heeft weblogs een prominente plaats gegeven in haar corporate communicatie, op de corporate website worden weblogs op hetzelfde niveau als press releases aangeboden en presenteert Sun zelfs nieuwe weblogs van werknemers.
-
HP en Gartner laten zien dat een strakker meer gereguleerd model – hoewel niet onmogelijk – toch een stuk moeizamer van de grond komt.
Business blogging en corporate blogging is een van de belangrijkste businesstrends van dit moment. In een drieluik besteedt Frankwatching aandacht aan het fenomeen blogging. Geen grote visionaire verhalen, maar vooral praktijkmateriaal dat inzicht geeft in de materie en laat zien wat er worldwide rond dit thema allemaal gaande is. Met voor de liefhebber – voor de eventuele verdieping – veel links naar achterliggende bronnen.
In dit eerste artikel ga ik in op de inzet van weblogs door grote ondernemingen. Steeds meer grote concerns raken geinteresseerd in het fenomeen weblogs. Meer weten? Lees dan het artikel op Frankwatching: