Van webcare naar social business: maak het mee tijdens Social Media Congres 2013

5 september 2013, 12:05

Bij veel bedrijven staat webcare inmiddels op de radar. En er worden stappen gezet met Facebook-campagnes en promoted tweets. Die zaken gaan niet vanzelf en kunnen altijd beter. Toch is het tijd om over de horizon te kijken. Want what’s next? Wat gaat ‘social’ ons nog meer brengen? En wanneer wordt social business as usual? Het antwoord: als we overstappen op ‘social business’.

Meer informatie en de mogelijkheid tot aanmelding vind je op de website van het Social Media Congres!

Van webcare naar social business

Tijdens het Social Media Congres besteden we aandacht aan alle drie de stadia die te herkennen zijn in de toepassing van social media: social service (webcare), social marketing en social business.

Bron: Martin Kloos (Social Embassy) / Marketingfacts Jaarboek 2013-2014

1 dag workshops, 1 dag congres

In twee dagen nemen we je tijdens het Social Media Congres mee door deze stadia. Op 18 september zijn er 2 x 2 workshops van een dagdeel elk waarbij deskundige sprekers je diep in de materie inwijden. En tijdens de congresdag op 19 september krijg je inspirerende nieuwe kennis en voorbeelden uit de praktijk van bedrijven als LinkedIn, ING en IBM.

Social business is slimmer werken

Luis Suarez. Jij denkt ook aan die voetballer, toch? Z’n naamgenoot van IBM staat iets minder in de picture, maar bijt ook graag van zich af. Zo besloot de Spanjaard een aantal jaren geleden het gebruik van e-mail tot een minimum te beperken en ‘buiten de inbox te leven’. Suarez zag in dat er betere manieren bestaan om met mensen in contact te komen, samen te werken en zaken te doen. Sindsdien verdiept hij zich in de toepassing van sociale technologieën binnen organisaties. Hij deelt op beide dagen z’n ervaringen om te komen tot een socially integrated company.

Ook ING is hard op weg een social business te worden. Frank Jan Risseeuw, manager van de Social Media Hub bij ING Nederland, zal vertellen over het pad dat de bank hierbij bewandelt en de uitdagingen die daarbij zijn aangegaan. En Marcel Molenaar, verantwoordelijk voor de marketing binnen LinkedIn Benelux, komt vertellen over de visie van hun bedrijf op de ‘socialisering’ in het bedrijfsleven.

Webcare en marketing

Vooruit kijken naar social business gaat niet zonder een stevig fundament in webcare en marketing. Daarom komen die onderwerpen ook ruimschoots aan bod.

Op beide dagen gaat Ludo Raedts van The Webcare Company in op de ontwikkelingen op het gebied van webcare. Hoe zorg je ervoor dat ambassadeurs binnen je organisatie opstaan, afdelingen betrokken zijn en u uw doelstellingen haalt? Je krijgt praktische toepassingen die je direct kunt toepassen in je huidige werkzaamheden. En Peter Minkjan van Likeconomics vertelt over de schijnbare complexiteit van Facebook. Daarbij gaat hij in op de ‘black box’ die Edgerank lijkt te zijn en op de vragen wat je nou echt kunt met Graph Search, hoe je je contentstrategie versterkt met advertising en hoe je de targetingmogelijkheden die Facebook biedt goed toepast.

Robert Doggers van Yune laat in sneltreinvaart 100 tips over contentmarketing voorbij komen, variërend van fundamentele must-do’s tot eenvoudige quick wins en Martin Kloos van Social Embassy helpt je bij het aantonen van een duidelijke ROI van je socialmedia-inspanningen.

Maar er zijn nog veel meer sprekers en aansprekende cases, zie het volledige programma!

Kosten en registratie

Interesse? Schrijf je vandaag nog in! Dat kan voor de workshopdag, de congresdag of beide natuurlijk!

  • Workshops – 18 september: € 295,-
  • Congres – 19 september: € 395,- (kortingstarief: € 295,-)
  • Congres & workshops – 18 + 19 september: € 690,- (kortingstarief: € 590,-)

Het kortingstarief is van toepassing op Twinkle Plus-abonnees, Telecommerce Plus-abonnees, Marketing Tribune-abonnees (betaald) en leden Thuiswinkel.org.

Meer informatie en de mogelijkheid tot aanmelding vind je op de website van het Social Media Congres!

Locatie

Het congres vindt plaats in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.

Tot 18 en/of 19 september a.s.!

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie

1 Reactie

    Tony de Bree

    Interessant thema. Als je van ‘webcare’ naar ‘social business’ wilt heb je het over meer dan marketing. Over verander- en transitie management. Zonder sociale innovatie geen sociale organisatie en geen social business.

    In de praktijk blijken centrale marketing & communicatie afdelingen van grote organisaties vaak moeilijk te veranderen te zijn. Men is vaak voor een strak geleid centralistisch model en houdt niet zo van van sociale media en conversatie.

    Veel succes,

    Tony de Bree

    Twitter: @tonydebree& @dagboekbankier


    16 september 2013 om 10:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!