Vijf succesfactoren van online marketing

27 maart 2006, 09:44

Marketing Online verwijst naar een onderzoek van Erwin Lammenett (in medias Gmbh) waarin de stand van zaken op het gebied van online marketing in Duitsland is bestudeerd. Naast veel andere feiten en cijfers zijn er volgens Lammenett 5 succesfactoren van online marketing (vrije vertaling):

  • de basis moet kloppen (inzet van online middelen, de website, het aanbod);
  • er moeten meetbare doelstellingen zijn geformuleerd;
  • de middelenmix is afgestemd op de doelstellingen;
  • de afzonderlijke middelen worden op basis van meetresultaten geoptimaliseerd;
  • internet is een dynamisch medium; het meten, rapporteren en optimaliseren is een continue proces.
Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    loket

    Dit geldt toch ook voor marketing en media zonder de toevoeging ‘online’?


    27 maart 2006 om 12:20
    media

    Absoluut mee eens; het zijn open deuren maar (helaas) niet altijd toegepast.


    27 maart 2006 om 12:26
    Ruben’s usability

    Zullen we deze in de categorie nutteloos plaatsen? 🙂

    De link naar het onderzoek bevat 0 praktische of onderbouwde informatie, het rapport kost 500eur. Daar kun je een hoop intelligente boeken voor kopen, en dan leer je een heleboel meer denk ik…


    27 maart 2006 om 14:35
    Peter

    Heb je de summary uberhaupt gelezen Ruben? Het is wel degelijk een interessant onderzoek namelijk. Dat bovenstaande niet de meest schokkende resultaten uit het onderzoek zijn daar kan ik in meegaan.


    27 maart 2006 om 15:05

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!