Viral Friday: Heineken, Guiness & KFC

5 oktober 2012, 12:29

Viral Friday Week 40 / 2012

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week Heineken, Guiness & KFC. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. Heineken | The Express

Gelukkige James Bond Dag iedereen! 50 jaar oud vandaag en 007 ziet er nog steeds geweldig uit! Heineken haakt er mooi op in met de video The Express, waarin we een legendarische reis zien op een trein met Daniel Craig en Bérénice Marlohe van de nieuwe James Bond-film Skyfall. De video ging viraal met bijna 3 miljoen views binnen 2 weken. Op Facebook kun je het bijhorende spel Crack the Case spelen.

2. London raises a toast for Arthur's Day

Heb je de stad zwart geverfd op 27 september? Waarom zou je? In nagedachtenis van de geest van Arthur’s Day heeft Guinness mensen geprobeerd aan te moedigen om deel te nemen aan een wereldwijde toast op Arthur, de man achter het iconische biermerk. Sir Tom Jones, Wretch 32, VV Brown en Razorlight hebben dit gedaan, samen met ongeveer 1.000 Londenaren. Wat een toast! Geen wonder dat deze video viraal ging met ongeveer 1,5 miljoen views binnen 1 week!

3. It Doesn't Count If …

Komiek Jenny Bede probeert ons ervan te overtuigen dat het bijna een wetenschappelijk feit is dat er momenten zijn dat calorieën eigenlijk niet tellen. Denk je dat dit waar is of niet? Deze vermomde video van KFC UK & Ireland vraagt wanneer het voor jou niet telt. Vertel daarom aan iedereen wanneer het dan niet telt, ook via Twitter met #ItDoesntCountIf. De video heeft bijna 900.000 views in twee weken, en dat telt zeker wel.

4. Find Your Understanding: Expedia Find Yours

Expedia komt met een mooie en emotionele video. Elke reis is uniek, en dan doelen we niet op accommodatieproblemen of een vertraagde vlucht. In deze video reist een liefhebbende vader naar de andere kant van het land om het huwelijk van zijn dochter bij te wonen. Dit is niets vreemds zou je zo denken, maar deze reis zal hem uitdagen, hem testen en hem op onverwachte wijze veranderen. Dit mooie verhaal is al door 360.000 mensen gezien binnen 3 dagen.

5. Human-Powered Freerunning Machine

Sommigen van u kunnen misschien The Incredible Machine nog wel herinneren als een oude computergame waarin je verzameling van objecten moet schikken op een nodeloos complexe manier met als doel een simpele taak uit te voeren. Online zijn er meerdere video’s te vinden die inhaken op hetzelfde principe. Redbull zou Redbull niet zijn als ze dit principe niet pakken en verder doorvoeren. RedBull voegt er een menselijk element aan met Jason Paul, een 20-jarige freerunner. De video is in het wild sinds 3 oktober en heeft al bijna 400.000 views!

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!