Viral Friday Week 13/2015: Adidas, Coca Cola & United Healthcare

27 maart 2015, 15:15

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Adidas, Coca Cola & United Healthcare. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Valspar Paint – Valspar Color For The Colorblind

Kleurenblindheid. Het lijkt een handicap die in het dagelijkse leven niet al teveel ongemak veroorzaakt. Echter is het volgens verffabrikant Valspar Paint een aandoening waar wereldwijd zo’n 300 miljoen mensen last van hebben. Om het plezier van het zien van kleuren voor deze mensen mogelijk te maken, ontwikkelde Valspar Paint samen met ingenieurs van stichting EnChroma een speciale bril voor kleurenblinden. Het resultaat is een viralhit die gebruikmaakt van de kracht van emotionele reacties en goed is voor bijna 2 miljoen views in een week tijd.

United Healthcare – Our Song

Geef toe, iedereen pakt zijn of haar partner beet als het nummer van “Dirty Dancing” op de radio voorbij komt: “Now I’ve had the time of my life. No I never felt like this before”. ‘Felt’ wordt in dit filmpje alleen wel h&eacute&eacutel letterlijk genomen. De zorg(verzekering) blijft een ingewikkeld onderwerp waar mensen liever niet over nadenken of praten, maar niet te vermijden is. De Amerikaanse organisatie United Healthcare weet hier wel mee om te gaan. Naast het versimpelen van hun diensten, zoals online ‘skypen’ met de dokter, weet deze zorgverzekeraar de aandacht te trekken door de kenmerkende commercials. Grappig, lomp en vooral herkenbaar dat zijn de ingredi&eumlnten van een goede viral. Dat bewijst ook deze viral maar weer met meer dan 1,6 miljoen views!

Adidas – Leo Messi – There Will Be Haters

Een tijd gelden is Adidas begonnen met de campagne #ThereWillBeHaters die afgetrapt werd met een flitsende video waarin de grootste internationale voetbalsterren de revue passeerden. Na goldenboy James Rodriquez en enfant terrible Luis Su&aacuterez is het nu tijd voor misschien wel de beste voetballer aller tijden: Lionel Messi. De video is provocerend en arrogant, maar spot on. Want &eacute&eacuten ding is zeker, de onnavolgbare Argentijn heeft genoeg haters. De video is goed voor meer dan 900.000 views!

Coca-Cola – Perceptive

Coca-Cola startte onlangs een nieuwe campagne. Over wanneer je tong nog jong was. Een interessante invalshoek die ondersteund wordt met diverse video’s waarvan ‘Perceptive’ het meest bekeken is. De video’s gelden als aanjager voor Ahh, een jongerenplatform van Coca-Cola. Op het platform zijn diverse creatieve video’s te zien en minigames te spelen. Het platform lijkt zich voornamelijk op de USA te richten, maar wellicht zien we snel een Nederlandse variant! Met de views voor ‘Perceptive’ zit het goed, want die zijn in een week tijd de 600 duizend gepasseerd.

OK Go – Red Star Macalline Commercial

OK Go is terug met wederom een geniale viralhit. Deze Amerikaanse band heeft een fijne neus voor het maken van video’s die met slimme effecten en creatieve invalshoeken de aandacht weten te trekken. Omdat het maken van dergelijke video’s prijzig is, maakt de band slim gebruik van merken die willen meeliften op het succes van hun creatieve uitspattingen. Dit keer betreft de creatie een video voor een remix van het bekende nummer “I Won’t Let You Down” waarvoor de Chinese meubelketen Red Star Macalline zijn buidel getrokken heeft voor de productie. Met bijna een half miljoen views in vier dagen tijd lijkt de Chinese meubelgigant slim geïnvesteerd te hebben.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!