Viral Friday week 17/2017: de meesters in een nieuw jasje, liftlol en George in space

Viral Friday week 17/2017: de meesters in een nieuw jasje, liftlol en George in space

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week: de meesters in een nieuw jasje, liftlol en George in space.

1. Samsung - Galaxy S8 and S8+

29.178.157 views

Inmiddels is deze video van Samsung al ruim een maand oud, maar hij is wel massaal bekeken. De elektronicagigant heeft de nieuwe Galaxy S8 en S8+ gelanceerd en deze is immens populair. We zien in de commercial meerdere nieuwe functies de revue passeren, maar wat het meest opvalt, is toch wel het infinity scherm. De voorkant van het toestel is één en al scherm zonder randen en dat maakt deze telefoon een prachtig exemplaar. Dat zijn ruim 29 miljoen mensen het mee eens. En dat voor een commercial!

2. Louis Vuitton - Masters

18.932.557 views

In een samenwerking met kunstenaar Jeff Koons hergebruikt Louis Vuitton de iconische kunstwerken van de oude meesters en presenteert deze op een manier die nieuwe interpretaties aanmoedigen. "You're able to have a larger life with more breadth to it", aldus Koons. Op social media zorgt de commercial in ieder geval voor veel ophef, wat ongetwijfeld bij heeft gedragen aan de 19 miljoen views.

3. Coca Cola - Summer TVC 2017

12.148.367 views

In de lift staan met vreemden is net zo awkward als afscheid nemen van collega´s en dan dezelfde kant op lopen. In een nieuwe video helpt Coca Cola het ijs te breken tussen twee vreemden in de lift. De loopjongen weet niet wat hem overkomt als beroemdheid, Deepika Padukone, in dezelfde lift komt vast te zitten als hij. De loopjongen biedt haar een koud flesje cola aan en daarna barst het feest los. Ruim 12 miljoen views.

4. Omega - Omega in Space: George Clooney's story

10.043.187 views

Omega, de horlogefabrikant komt met een kort, maar krachtig spotje waarin niemand minder dan George Clooney de voice-over en het boegbeeld is. Om zijn imago nog meer kracht bij te zetten, zien we oude beelden van de maanmissie van NASA. Met de woorden “Our whole lives revolved around space, but Omega was the one that went to the moon”. Een reclame-uiting hoeft niet ingewikkeld te zijn, moeten ze bij Omega gedacht hebben. In drie weken tijd heeft het filmpje al ruim 10 miljoen views.

5. Chanel - Kristen Stewart

234.639 views

Voor de nieuwe handtascampagne van Chanel heeft het de hulp ingeroepen van de altijd charmante Kristen Stewart die we kennen van Twilight. We zien de actrice dansen en springen in een artistiek gecomponeerd filmpje waar een behoorlijk budget voor gealloceerd lijkt te zijn. Op één van de ramen staat de naam Gabrielle geschreven die verwijst naar Gabrielle Chanel. Meer dan artistiek en intrigerend is het niet echt, want het bevat niet echt een boodschap. 


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.