Viral Friday week 21/2017: de Canadese droom, LGBTQAlphabet en 7 miljoen potten Nutella

9 juni 2017, 13:30

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week:

1. Chevrolet Canada | The Canadian Dream

1.530.260 views

We trappen de nieuwe editie van de Viral Friday af met een inspirerende video van de Canadese tak van de Amerikaanse autobouwer Chevrolet. In de video zien we hoe verschillende mensen geheel op eigen wijze de ‘Canadian Dream’ proberen te verwezenlijken. Vooral de filmische wijze waarop de hoofdrolspelers personages vertolken waar iedereen zich mee kan identificeren, speelt een belangrijke rol in het succes van deze video. Hij is namelijk meer dan 1.5 miljoen keer bekeken in één week tijd.

2. Sony |BRAVIA OLED TV – Experience a whole new world – “Earth Rising”

80.234 views

In deze commercial van Sony zien we een jongetje in een landschap dat veel weg heeft van een andere planeet. In de verte is de opkomst van een hemellichaam waar te nemen. Bij nadere inspectie blijkt dit onze planeet te zijn die afgebeeld wordt op een muur van Sony Bravia Oled schermen. Hiermee wordt uiteraard de scherpte en kwaliteit van het product benadrukt. De achtergrondmuziek maakt de magische beleving compleet. De spot is al ruim 80.000 keer bekeken in een maand tijd.

3. Equinox | The LGBTQAlphabet

28.097 views

LGBTQ, oftewel Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender en Queer, staat centraal in de nieuwe commercial die Wieden + Kennedy New York produceerde voor Equinox ter ere van de viering van de Pride Month. Zij vonden deze afkorting nog niet lang genoeg en verlengde het van A tot Z en leggen door middel van een perfecte choreografie uit waarom.

Het doel is om te laten zien dat een handvol etiketten niet voldoende is om de complexe identiteiten van de 7 miljard mensen in de wereld te omvatten. Binnen vijf dagen al 36.837 weergaven en 750 likes!

4. Nutella | Unica

21.619 views

Nutella heeft een slimme manier bedacht om met de verpakking een reclamecampagne op te zetten. Voorheen heeft het de etiketten op de potten geplakt die waren voorzien van een aparte tekst, zoals we dat ook hebben gezien bij de etiketten op de flessen van Coca-Cola. Nu zijn ze zo creatief geweest om 7 miljoen potten te beplakken met elk een uniek etiket met kleuren en patroon. In Italië, waar de campagne gelanceerd is, werden ruim 10.000 filmpjes en posts door consumenten gemaakt en gedeeld. Het was zo’n groot succes dat de 7 miljoen potten hazelnootchocoladepasta in een maand tijd uitverkocht waren. Een marketingcampagne van de bovenste plank. Ruim 21.000 views in een week tijd.

5. BACARDÍ | Break Free

18.272 views

Bacardi speelt met haar nieuwe commercial ‘Break Free’ slim in op het social media fenomeen ‘de boomerang’. In deze video zie je een kleine Caribische stad waar mensen gevangen zitten in de dagelijkse sleur. Ze verlangen naar de zomer en willen weer genieten van het leven. Gelukkig bestaat hier een medicijn voor. Met Bacardi rum en de Caribische mix van Major Lazor barst het feest los. Inmiddels scoort deze video al meer dan 18.000 views in een week tijd.

Fikri El Hamouti
Campaign Executive AV/Digital bij Mindshare

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!