Viral Friday Week 26/2015: Google, Lexus & Samsung

26 juni 2015, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Google, Lexus & Samsung. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Scale Yosemite’s El Capitan in Google Maps

Street View van Google Maps is de ideale mogelijkheid om plaatsen van over de hele wereld te verkennen vanuit je luie stoel. Het begon vrij simpel, maar nu kun je de mooiste plekken van onze aardbol ontdekken. Google doet er deze keer nog een schepje bovenop, waar ze voorheen de diepte ingingen zoeken ze nu de hoogte op. De video laat zien wat voor daredevils free climbers zijn en wat voor passie deze mensen hebben voor hun sport. Het is een mooie video die voor zweethandjes kan zorgen en goed laat zien wat hun product voor moois biedt. De video is een succes en al meer dan 5,5 miljoen keer bekeken binnen 4 dagen!

2. Lexus has created a real, rideable hoverboard

The future is now, de Japanse autofabrikant Lexus heeft van de gemiddelde jongensdroom een werkelijkheid gemaakt. De autofabrikant laat met hun variant van de hoverboard uit de filmklassieker ‘Back to the Future’ zien dat Lexus ‘on top of things‘ is wanneer het aankomt op technologie. Een mooie manier om het technologie domein, waar bijna elke autofabrikant op zit, te claimen. Productvideo’s van nieuwe gadgets en technologische ontwikkeling scoren normaliter al goed, de video van Lexus is meer dan 4,4 miljoen keer bekeken en dat is pas het begin, want elke man wil dit zien/ hebben.

3. Samsung “The Safety Truck”

Een mooie en eigenlijk hele logische oplossing van Samsung Argentinië om een groot probleem op te lossen in het Zuid-Amerikaanse land en een bijdrage te leveren aan de veiligheid op de weg. Eigenlijk moet elke vrachtwagen deze oplossing hebben. Het internet houdt van slimme oplossing en bekijkt dit dan ook massaal, de video is in een korte tijd al meer dan 2,7 miljoen keer bekeken.

4. #DontRushTheFlush – PooPourri.com

Het Amerikaanse merk Poo-Pourri is de Old Spice onder de luchtverfrisser voor het toilet. Wie zo nu en dan hilarische video’s bekijkt heeft hoogstwaarschijnlijk al de viral hit uit 2013 met meer dan 33 miljoen views voorbij zien komen. Ditmaal heeft Poo-Pourri een fanatiek laxerende oma uit de kast getrokken voor weer een hilarische video. De video kwam een paar dagen geleden online en is al meer dan 1,7 miljoen keer bekeken.

5. Pepsi Max Presents: This Falafel Is Making Me Thirsty!

Dit is een typisch gevalletje: ‘Ken je deze nog?’ In misschien wel de best beoordeelde aflevering van Seinfeld, maakte het publiek kennis met wel een heel bijzondere persoonlijkheid: de ‘Soup Nazi’. De ‘Soup Nazi’ gaat in deze video wat eettentjes af om te snacken, op een gegeven moment heeft hij dorst. En wat krijgt hij dan? Juist, een flesje ijskoude Pepsi MAX. En de welbekende zin “No soup for you“, komt ook nog eens voorbij. Alleen niet uit zijn mond en dat is toch een beetje jammer. De video is voor de rest niet zo bijzonder, maar het is toch grappig om deze kortstondige cultheld van Seinfeld weer eens te zien. Dat de video niet zo heel bijzonder is is te zien aan het aantal views, want dat zijn er slechts 420.542.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!