Viral Friday Week 29/2014: adidas, Samsung & Old Spice

18 juli 2014, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van adidas, Samsung & Old Spice. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. The Final — #allin or nothing for Germany & Argentina ft. Messi & Müller & more

Het is natuurlijk geen verrassing dat deze Viral Friday aftrapt met een voetbalvideo. De best bekeken viral van de afgelopen week is – met meer dan 18 miljoen views in een week tijd – de teaser die Adidas produceerde naar aanleiding van de bloedstollende FIFA WK-finale tussen Duitsland en Argentinië. Uiteraard speelt de sportkledingfabrikant in op de strijd tussen de topscoorders van deze ploegen Lionel Messi en Thomas Müller. Het is een beetje mosterd na de maaltijd, vooral omdat we weten dat Duitsland deze epische strijd gewonnen heeft. Echter is deze video het kijken waard als je geen genoeg kan krijgen van het WK.

2. Wall Huggers

In de nieuwe reclamespot voor de Galaxy S5 opent Samsung de aanval op de ‘grote concurrent' Apple, al dan niet met een knipoog. Waar de vorige video voor de Galaxy S5 op de telefoon zelf gericht was, richten ze met deze spot duidelijk de pijlen op de concurrent. In de video worden Apple-fans weg gezet als ‘wall huggers’, personen die constant opzoek zijn naar stopcontacten, om er maar voor te zorgen dat hun telefoon niet uitvalt. (Herkenbaar?) Met meer dan 4,2 miljoen views in een kleine twee weken is de video een groot succes. Wij zijn in ieder geval heel benieuwd naar de reactie van Apple.

3. Old Spice | Soccer

Old Spice is terug met een nieuwe viral-hit. Dit keer zonder de meesterlijke Terry Crews. Je weet wel, die gespierde ex-NFL-speler en acteur die op bijzonder grappige wijze de producten van deze fabrikant aan de man brengt. Nee, dit keer gooit Old Spice het over een andere boeg en zien we een klungelige robot die dankzij Old Spice toch succesvol is bij de vrouwen.

Old Spice maakte in lijn met deze viral een aantal bonusvideo’s die benadrukken dat je als man niet veel meer nodig hebt dan Old Spice om te scoren. We zullen zien of deze virals net zo groot kunnen worden als de video’s die Old Spice maakte met Terry.

4. Dancing Naked presents: Dancing naked stunt

Ter promotie van het nieuwe seizoen van Dating Naked (In Nederland ook wel Adam Zoekt Eva) heeft de Amerikaanse televisiezender VH1 een nieuwe video gepubliceerd. In deze (iets té geregisseerde?) flashmob zien we naakte mensen door downtown L.A. huppelen. ‘Sex sells’, ook voor deze viral. De video is in een kleine 4 dagen meer dan 1,2 miljoen keer bekeken. En daarmee scoort de aankondigingsvideo al beter dan de gemiddelde kijkcijfers voor de Nederlandse variant van het programma. (P.S. Deze video is safe for work).

5. BOYZ II MEN – YES YES YES! A Wendy's Pretzel Love Song Encore

Toen Mary J. Blidge twee jaar geleden een nummer uitbracht om de Crispy Chicken van Burger King te promoten, pakte dat niet goed uit. Nu komt Boyz II Men met een nummer om de comeback van de Pretzel Bacon Cheeseburger goed neer te zetten. BIIM pakt het goed aan door naar de community te luisteren, het nummer is namelijk op een unieke en creatieve manier ontstaan. De mannen maakten een nummer aan de hand van tweets over de burger. Met ruim één miljoen views kunnen we zeggen dat het in ieder geval een groter succes is dan de actie van Mary J Blidge.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!