Viral Friday week 31/2017: Gucci doet een Star Trek, #NoOneOutPizzasTheHut en heel jonge bejaarden

Viral Friday week 31/2017: Gucci doet een Star Trek, #NoOneOutPizzasTheHut en heel jonge bejaarden
, Mindshare

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week Gucci doet een Star Trek, #NoOneOutPizzasTheHut en heel jonge bejaarden

1. Pizza Hut Commercial: Oven-Hot Pizza, Fast, Every Time - Extended #NoOneOutPizzasTheHut

5.207.163 views 

We kickstarten het weekend en deze Viral Friday met een video van Pizza Hut. Actrice Kristen Wiig (Bridesmaids en Ghostbusters) is vermomd als man en speelt alle rollen in deze commercial. Pizza Hut heeft in de VS veel te verduren gekregen omdat in de pizza’s met kip stukjes bot verwerkt waren. Of dat de reden is dat in deze reclamespot de man door een vrouw wordt gespeeld om te zinspelen op boneless pizza’s, is nog maar de vraag. De nadruk ligt vooralsnog op de slogan ‘No One Outpizzas The Hut’. De spot heeft hoe dan ook ruim 5 miljoen kijkers weten te boeien in een kleine twee weken.

2. Gucci | Fall Winter 2017 Campaign: Gucci and Beyond | Director's Cut

243.680 views

Met de door Star Trek geïnspireerde commercial lanceert Gucci haar nieuwe ‘Gucci and Beyond’-collectie, ontworpen door Alessandro Michele. Dit seizoen wordt de Gucci-collectie getransporteerd naar een parallel universum waar een cast van aliens, robots en aardlingen zich verenigen voor de Gucci-invasie. Deze buitenaardse korte film trekt zeker de aandacht. Beam me up, Scotty! Bijna een kwart miljoen hits in twee weken tijd.

3. SIRE - laat jij jouw jongen genoeg jongen zijn? 

83.147 views

Deze campagne van SIRE heeft veel tongen losgemaakt de afgelopen week. Ouders worden geattendeerd op het feit dat jongens te veel worden geremd in hun doen en laten wat onderontwikkeling tot gevolg heeft. Jongens moeten als vanouds gewoon kunnen experimenteren zonder dat zij worden teruggefloten door moeders en vaders. SIRE heeft voor deze campagne daarom ook een onverwoestbare broek ontwikkeld die sterker is dan andere broeken, zodat de boys weer boys kunnen zijn. De campagne heeft uiteraard voor- en tegenstanders. Enerzijds wordt er geroepen dat het nodig is dat jongens weer jongens moeten kunnen zijn en tot mannen worden gemaakt en anderzijds horen we de social justice warriors dat het kan leiden tot macho’s. En waarom is er niet zo’n campagne opgezet voor meisjes? SIRE, je kunt niet iedereen behagen. Blijf je ding doen. Ruim 80.000 views in twee weken tijd.

4. Converse | First Day Feels - Converse x Millie Bobby Brown

31.789 views

Sneakerfabrikant Converse scoort deze week de vierde plaats in de Viral Friday met een videoclip. De popster Millie Bobby Brown maakte een nummer voor de campagne waarin Converse de collectie voor het nieuwe schooljaar presenteert. De kracht van deze video zit hem in de nieuwswaarde van de nieuwe collectie Converse schoenen en de nieuwe muziek van deze opkomende popster. Deze factoren resulteerden in meer dan 31.000 views in een week tijd. Enjoy!

5. Go-GURT® | "Sense of Accomplishment" with Tim & Charlie

11.648 views 

Go-Gurt heeft een nieuwe verpakking voor haar ijsjes. Nu kan elk kind zijn of haar ijsje zelf openen. De leerlingen van groep vier, Tim & Charlie, vinden dit geen reden voor een feest. In de dertig seconden durende video zie je Tim & Charlie klagen over de jeugd van tegenwoordig als twee bejaarden. Ze snappen ze niet meer. In hun tijd als leerlingen uit groep drie waren de ijsjes onmogelijk te openen en om dan nog maar te zwijgen over yoga in de klas. Zijn ze soms hippies geworden? Hun conclusie luidt dan ook: “Vroeger was alles beter!”. De komische video is inmiddels al meer dan 11.000 keer bekeken.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.