Viral Friday week 41/2016: een grote tour, een alledaagse held en een bionische verpleger

14 oktober 2016, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week Rondscheurende auto’s na Top Gear, Philips die de ontwikkeling van medische techniek een warm hart toe draagt & Kristen Schaal die HR leuk maakt.

Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Amazon Prime – The Grand Tour, the official trailer

5.267.755 views

We trappen af met de voormalige presentatoren van ‘s werelds populairste autoprogramma Top Gear. Nadat de BBC afscheid nam van Jeremy Clarkson, Richard Hammond en James May sloot het dynamische trio een monsterdeal voor een nieuwe autoshow in opdracht van het opkomende contentplatform Amazon Prime. De show gaat The Grand Tour heten en is voor Amazon een van de belangrijkste shows om zich goed op de kaart te zetten.

Amazon lanceerde de nieuwste trailer van het eerste seizoen van The Grand Tour in de afgelopen week en scoorde daar meer dan 5 miljoen views mee in iets meer dan een week tijd. Voor de fans goed nieuws: op 18 november a.s. verschijnt de eerste aflevering online. Enjoy!

2. Philips – Everyday Hero

70.014 views

Elektronicagigant Philips raakt het internet deze week met een doeltreffende video waarin Spiderman de hoofdrol speelt. Al is dat niet helemaal waar, want in de video volgen we een glazenwasser die verkleed als Spiderman de glazen komt wassen van een kinderziekenhuis.

Met deze Spiderman laat Philips ons zien dat zij de ontwikkeling van medische techniek een warm hart toedragen. Met meer dan 70 duizend views scoort de video een tweede plaats.

3. Gusto – “So Many Zoes”, for HR people who do everything

66.318 views

We trainen de lachspieren met deze video van Gusto. De internationale leverancier van diensten voor HR-professionals nodigde namelijk comédienne Kristen Schaal uit om de HR-wereld op een leuke manier in het zonnetje te zetten. De video behaalde meer dan 66 duizend views.

4. SSVP FRANCE – B.E.N (Bionically Engineered Nursing)

20.468 views

Aangrijpend en doeltreffend. Ontmoet B.E.N., de verplegersrobot van La Société de Saint-Vincent-de-Paul. De verplegers van deze Franse hulpverlenersinstantie voor ouderen met dementie hebben meestal geen tijd om quality time door te brengen met hun patiënten. B.E.N. heeft echter alle tijd van de wereld voor bijvoorbeeld een dansje in de huiskamer. En geef toe, dat zouden we allemaal willen als wij ooit onverhoopt in een verzorgingstehuis terecht komen.

Met deze aandoenlijke robot scoort SSVP FRANCE meer dan 20 duizend views in een week tijd en de vierde plaats in dit Viral Friday-overzicht.

5. Tide | Towel Habits

11.661 views

Omdat het vrijdag is, zoals wel vaker op het moment dat de Viral Friday uitkomt, sluiten we dit keer af met een lekker ongemakkelijke video van schoonmaakmiddelenfabrikant Tide. In de commercial nemen ze onze badkamergewoontes op de hak en vooral de vreemde dingen die we doen met onze handdoek worden eens goed in de spotlight gezet. Het resultaat is goed voor meer dan 11 duizend views.

David Pedro
Social Media Community & Content Marketeer bij Mindshare Nederland

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!