Viral Friday Week 51/2015: #DearDaddy, Homer Simpson en 2015 in zoekopdrachten

18 december 2015, 14:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week #DearDaddy, Homer Simpson en het jaar 2015 in zoekopdrachten. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. #DearDaddy – CARE Norway

Een sterke emotionele en choquerende video van CARE Noorwegen om aandacht te vragen voor zowel de fysieke als emotionele mishandeling van meisjes gedurende hun leven. De optelsom is pijnlijk en komt daarom binnen. De video is al bijna 5 miljoen keer bekeken en zorgt zelfs buiten Noorwegen voor aandacht voor dit verschrikkelijke probleem.

2. Gatorade | Abby Wambach | Forget Me – Gatorade

Abby Warmbach is de Johan Cruijf van het vrouwenvoetbal en hangt haar kicksen aan de wilgen. Ze geeft via deze video het stokje door aan de volgende generatie. Een mooi gebaar van Abby richting het vrouwenvoetbal en de toekomstige sterren. Sportdrank Gatorade omarmt dat maar al te graag. De video scoorde al meer dan 900.000 YouTube views.

3. Google – Year In Search 2015

Google laat met de video ‘Year in Search’ zien wat voor een rol zij hebben gekregen in het gemiddelde mensenleven. 2015 was niet het beste jaar van de mensheid, een hoop ellende en oorlog. Google laat door de vragen van mensen over die ellende zien dat er vooral veel mensen met goede bedoelingen op de aarde rondlopen. De video werd al meer dan 850.000 keer bekeken.

4. Homer Simpson saves the day with – YouTube

YouTube laat op de meest laagdrempelige manier mogelijk zien hoe YouTube-advertising de ‘small businesses’ kan helpen. De populairste familie van Amerika kan dit veel beter en vooral leuker uitleggen dan YouTube zelf, vandaar dat de Simpsons opgetrommeld zijn. De video werd al bijna 100.000 keer bekeken.

5. Albert Heijn – Kerst

Een mooie video uit eigen land. Supermarkt Albert Heijn heeft een hele herkenbare kerstvideo, bijna iedereen kent dit kerstgevoel. De video is mooi, de muziek passend, maar het gaat toch vooral om het enorme feel good moment dat bij de kerst hoort. De video heeft nog niet eens 4.000 views, maar iets doet mij vermoeden dat deze video niet alleen voor online is en straks ook op tv te zien is.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!