Viral Friday week 51/2016: een ouderwetse Kerst dankzij hypnose en kerst volgens IKEA en DE

23 december 2016, 14:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week o.a. ouders die de kerst uit hun jeugd herbeleven, rij-advies van Peugeot en Citroën en Douwe Egberts die ons opwarmt voor de kerst.

Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Walmart – Holiday Hypnosis

857.089 views

In aanloop naar de feestdagen is nu ook warenhuisketen Walmart los met een kerstvideo. Dit keer is het geen hartverwarmend verhaal of sfeervolle productie, maar een instructievideo voor de ouders van jonge draken zodat zij ook kunnen genieten van een vredig kerstfeest.

De aanpak blijkt mindersuccesvol dan de kerstknallers van de andere warenhuizen die we de afgelopen weken gezien hebben, maar met meer dan 857 duizend views is de video toch goed voor de eerste plaats in dit overzicht.

2. Krazy Glue – Put Some “Krazy” into Christmas

251.613 views

We pakken door met warmlopen voor de feestdagen met deze geniale kerstvideo van lijmproducent Krazy Glue. Met hun meesterlijke product toverden ze een wel heel bijzondere kerstboom tevoorschijn in New York. In deze Krazy Kristmas Tree zijn namelijk de gekste cadeaus geplakt. Best een origineel idee voor de feestdagen toch?

Zodra de kerst voorbij is zal deze kerstboom trouwens niet zomaar op een vreugdevuur belanden. Alle cadeaus in de boom worden eerst gedoneerd aan het goede doel. De video behaalde inmiddels a meer dan 251 duizend views.

3. PSA – Rethink Speed

196.376 views

Ondanks dat we met z’n alle mateloos gaan genieten van de feestdagen, is het belangrijk om verantwoord te feesten. Om aandacht te vragen voor de gevaren van het rijden met alcohol op (of met een kater) maakten de samenwerkende autofabrikanten Peugeot en Citroën (PSA) een impactvolle video waarin we auto’s zien crashen en wat de gevolgen zijn als de snelheid toeneemt.

Inmiddels is deze video meer dan 197 duizend keer bekeken en dat is maar goed ook, want een gewaarschuwd mens telt voor twee. Dus geniet en “don’t drink and drive”.

4. IKEA – Operation Treenapping

21.966 views

Op de vierde plaats scoort de Zweedse meubelgigant IKEA met hun komische kerstvideo. In de video zien we hoe buurtkinderen een kerstboom redden van een eenzame kerst door hem terug te brengen naar zijn ‘familie’. Deze aandoenlijke video is al meer dan 21 duizend keer bekeken.

5. Douwe Egberts – wintercommercial

344 views

Last, but not least sluiten we de Viral Friday af met een kerstvideo van de koffiebranders van Douwe Egberts. Ze verwarmen ons hart met een winterse video waarvan je meteen trek krijgt in koffie met de bejaarde buurvrouw. Het aantal views is niet van het niveau dat we gewend zijn om te delen in de Viral Friday, maar desalniettemin delen we graag producties van Nederlandse bodem.

Fijne kerstdagen iedereen!

David Pedro
Social Media Community & Content Marketeer bij Mindshare Nederland

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!