Viral Friday: Bill Gates vs Steve Jobs
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met LaComunidad, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Tips en ideeën kun je sturen naar {encode=”viralfriday@marketingfacts.nl” title=”viralfriday@marketingfacts.nl”}.
Met nog zo’n 2 weken voor de Provinciale Statenverkiezingen op 7 maart 2007 komen de online campagnes van Politieke Partijen langzaamaan op gang. Eén partij die sinds de Gemeenteraadsverkiezingen van vorig jaar standaard een viral inzet is de SP. Na het succes van “Stuur Jan op Pad”, “Help Jan ff” is Jan Marijnissen terug met een nieuwe ‘plak’-viral “Hou Jan niet voor jezelf”, de nummer 1 van deze week! De Amerikaanse kunstgroep Graffiti Research Lab bezet deze week de tweede plaats. GLR was op uitnodiging van Rijksbouwmeester Mels Crouwel te gast in Rotterdam voor een spectaculair kunstproject op het KPN-gebouw aan de kop van zuid. Op plek 3, Gates vs Jobs van Current TV, een hilarische parodie op de bekende PC vs Mac spotjes. Een aanrader!
Benieuwd naar de complete top 10 van deze week? Kijk dan snel verder! Uiteraard zijn we zeer benieuwd naar jullie reacties. Veel plezier.
Super overzicht weer paul! ‘k moet hier eens om boxen gaan vragen want zonder geluid mis je wel het eea.
trouwens, waarom pak je als titel Gates vs. Jobs, terwijl de SP de winnaar is? SEO overweging?
ah, da’s duidelijk. Ik had verwacht dat juist de winnaar in de titel zou zitten, maar misschien ben ik hier de enige in…
In de SP Nieuwsbrief van vandaag:
VIRAL MOVIE SP BREEKT ALLE RECORDS: 400.000 VERTONINGEN IN 48 UUR
De viral movie die de SP heeft ingezet voor de campagne voor de Provinciale-Statenverkiezingen breekt alle records. Bij de introductie van de eerste politieke viral movie, precies een jaar geleden, trok het SP-filmpje in een week 100.000 bezoekers. De nieuwste versie van de viral movie met Jan Marijnissen is in de eerste 48 uur na de lancering door bijna een kwart miljoen mensen maar liefst 400.000 keer bekeken.
Mooie ronde getallen iedere keer: 100.000 toen, 400.000 nu 😉
Inderdaad weer een mooi overzicht Paul!
@Paul: Mooie lijst Paul. Die SP-viral doet het goed gezien de cijfers.
Snickers vind ik qua idee om die verkeerslichtmannetjes in te zetten leuk bedacht, maar waarom ze dan elkaar te lijf moeten gaan begrijp ik even niet. Wat wil Snickers hiermee over brengen? Hadden ze niet iets anders kunnen bereiken? Of snap ik het gewoon niet? 😉
Merk nu pas het nieuwe logo op; leuk!
Mooie viral van Nissan, maar de naam klinkt voor mij toch echt als Nissan CashCow.
Is dit een mooie in het rijtje van de Chevy Nova (gaat niet)?
Jeetje, alweer zo’n mooi rond getal: 550.000. Het is werkelijk een mirakel. Wie zei je ook alweer had deze cijfers naar buiten gebracht? SP, ah, ik begin het te begrijpen. Geloof ik 😉
@Paul, wordt een terugkerende opmerking maar wederom een ‘puike lijst’. Als Kill Bill-fan is de Pirelli-commercial mijn persoonlijke favoriet. Ben benieuwd naar wat er volgende week vrijdag allemaal weer te bezichtigen valt!
Het filmpje van de SP is blijkbaar zó leuk dat je zou vergeten waar het over gaat; namelijk de verkiezingen voor de Provinciale Staten (en dus niet de gemeenteraadsverkiezingen, Paul;-)
@Krijn:
Dank voor je oplettendheid! Ik heb het inmiddels aangepast.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!