Viral Friday Week 20/2010

21 mei 2010, 08:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Apple – What Is iPad?


Vorige week lanceerde Apple deze nieuwe iPad commercial; “What is iPad?”. In de ad laat Apple nogmaals zien wat je allemaal kan met het apparaat. De commercial deed Mac Rumors sterk denken aan een andere Apple commercial; een van 20 jaar geleden voor de Apple Newton. Of het de inspiratie van vroeger is of niet, de commercial werd in 9 dagen tijd meer dan een miljoen keer bekeken.

Mukhtars Fødselsdag


Deense buschauffeur Muktar vindt zijn verjaardag geen reden om net als elke andere dag gewoon naar zijn werk te gaan. Deze mentaliteit en het feit dat hij een geliefde collega is zorgen ervoor dat dit juist een bijzonder (verjaar)dag wordt! Dit is niet de meest spectaculaire of grootste flashmob, maar het is wel een hele bijzonder voor Muktar en Bedre Bustur. De video is sinds 12 mei bijna 1 miljoen keer bekeken.

Nike: Write The Future


Afgelopen maandag plaatste Nike Football deze prachtige 3 minuten durende film op YouTube. In de film zien we een scala aan top spelers van over de hele wereld als Cristiano Ronaldo, Didier Drogba, Wayne Rooney en Fabio Cannavaro. De film, gemaakt door regisseur Alejandro González Iñárritu en Wieden+Kennedy Amsterdam, werd sinds afgelopen maandag meer dan 400,000 keer bekeken op verschillende portals.

YouTube Turns Five


Vijf jaar geleden lanceerden YouTube oprichters Steve Chen, Chad Hurley, Jawed Karim de eerste beta versie van YouTube.com in mei, met een simpele missie: geef iedereen een plek waar mensen makkelijk video’s kunnen uploaden en delen met de wereld. Deze video, die sinds afgelopen vrijdag bijna 400.000 keer bekeken werd, is een eerbetoon aan YouTube’s vijfjarig bestaan. Kijk ook eens op het YouTube Five Year kanaal.

Olympus: PEN Giant


Stop motion videos zijn hot, maar soms is het niet helemaal duidelijk of ze wel relevant zijn voor het merk. Dat is dan ook de reden waarom deze Olympus PEN video er zo tussen uit springt, de gebruikte afbeeldingen voor het verhaal zijn geschoten met een PEN. Dit is de tweede video in de PEN verhaal series, de eerste editie werd tot op heden bijna 2,5 miljoen keer bekeken. De video is sinds 16 mei 151.025 keer bekeken.

Niels Bellar
SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!