Vrouwen langer online dan mannen
Mediaonderzoek.nl: Binnen een jaar brengen Europese vrouwen meer tijd online door dan mannen. Dit blijkt uit onderzoek (pdf) van de European Interactive Advertising Association (EIAA). In 2005 brachten mannen gemiddeld 11 uur per week online door en vrouwen 9 uur. De afgelopen drie jaar is het aandeel van vrouwelijke internetgebruikers echter met 63% gestegen, vergeleken met een stijging van 54% bij de mannen.
Dat komt omdat ze geen idee hebben wat ze aan het doen zijn en dus minstens dubbel zolang de tijd nodig hebben om hetzelfde te vinden? De rest van de tijd word natuurlijk besteed aan… waar zit dat stomme uit knopje nu. Alles is relatief.
Een van de verklaringen hiervoor is dat vrouwen meer en uitgebreidere informatie zoeken alvorens ze tot (aankoop) beslissingen komen. Dit deden ze al, maar daar gebruiken ze steeds vaker het net voor. (Dit brede en diepe zoekgedrag wordt ook als verklaring gebruikt bij de betere beleggingsresultaten van vrouwen. Ze zouden zich minder af laten leiden door de hype van het moment).
Deze vrouwelijke neiging om zeer breed informatie te vergaren zien we ook overigens steeds vaker bij mannen.
Meer weten over vrouwen en internet, kijk op http://www.vrouweninternet.nl
Vandaag bij Vrouw en Internet geweest. Interessante dag, en de ontwikkelingen van STIR in Nederland ook gezien.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!