Wat is de optimale marketingcommunicatiemix?

9 juni 2005, 20:07

Wat is de optimale marketingcommunicatiemix?

Dinsdag werden in het Koninklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam de Effies, de prijs voor de meest effectieve reclames, uitgereikt. Dit jaar werden er 4x goud (KPN Mobile/Hi, Interpolis, Rabobank en Pijnenburg), 3x zilver (Unilever/Andrelon, Heineken/Krups en Postbank) en 3x brons (Leaf/Sportlife, Nederlands Bijbelgenootschap en Technisch Bureau Bouwnijverheid) uitgereikt.

In de adformatie van deze week werd een overzicht gegeven van de winnaars waarbij o.a. de gekozen marketingcommunicatiemix. Ik heb voor de aardigheid deze cijfers eens op een rijtje gezet en de gemiddelde score berekend (zie tabel). Volgend jaar ook een Effie winnen? Zet dan in ieder geval minimaal 6,4% van uw budget in voor interactieve marketing & communicatie 😉

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Bami

    We zijn lekker aan het rekenen. 6,4% voor je interactieve reclame geeft je dus de kans om ook brons te halen. Waar is de ambitie gebleven? Klaarblijkelijk scoor je beter, naarmate je meer interactieve marketing toevoegt. Goud scoort zelfs 22%!

    Als we de rekensom nu eens anders hanteren. Goud geven we een factor 3 (dat willen we toch ook!), zilver 2 en brons tenslotte 1. Als we dan de som opnieuw maken, kom je dus op: 22*3 + 5*2 + 1*3 = 79. Dat delen door 3 en voila! 26,33% interactieve communicatie.

    Moet ik nu vertellen dat ik voorheen creatief boekhouder was bij AHOLD :-).


    10 juni 2005 om 19:12

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!