Webloguitgeverij Blogo.nl officieel van start!
Oplettende weblogbezoekers hebben de weblogs ongetwijfeld al voorbij zien komen maar vanaf vandaag is het dan ook officieel.
Onder de naam Blogo.nl is vandaag een netwerk van 10 weblogs gelanceerd. Het netwerk gaat van start met weblogs over shoppen, moeders, reizen, backpackers, muziek, beleggen, lol, honden, gadgets en hobby. De komende maanden zullen hier tientallen weblogs aan worden toegevoegd.
Stephan Fellinger, directeur van Blogo Media en al vanaf eind 2004 bezig met Blogo.nl: “Weblogs zijn op dit moment populair, maar voor ons geen doel op zich. Wij zien een weblog als een manier om een passiegroep te faciliteren. Een groep mensen die met elkaar de passie delen voor een onderwerp. Een netwerk van weblogs onder ??n naam heeft daarbij grote voordelen?.
“Voor de bezoekers is het herkenbaar, een vaste opzet door alle weblogs heen. De schrijvers op hun beurt, kunnen hun liefde voor het onderwerp combineren met een professionele organisatie die alle randzaken op zich neemt. Denk aan bijvoorbeeld marketing, sponsors, techniek en design.
Zie het als een franchiseformule voor webloggers. Zij kunnen zich volledig richten op hun passie. En het biedt veel mogelijkheden voor bedrijven, ??n weblog met 1.000 bezoekers per dag is vaak niet interessant, maar een netwerk van weblogs wel. Ons streven is binnen 2 jaar een netwerk van minimaal 150 weblogs te cre?ren met elk minimaal 1.000 bezoekers per dag. Dan heb je het opeens over 150.000 bezoekers per dag. Daardoor ontstaat de mogelijkheid een nichegroep te bereiken ?n de mogelijkheid een breed publiek te bereiken”.
“De bloggers achter Blogo.nl hebben een totaal verschillende achtergrond. Sommige hebben heel veel ervaring als blogger, anderen weer veel ervaring bij schrijven in algemeen. Ze hebben met elkaar gemeen dat ze hun weg goed vinden op internet en liefde hebben voor het onderwerp waarover ze schrijven. Het zijn wel allemaal mensen die dit doen naast hun normale werk.”
“Wij bieden sponsors verschillende mogelijkheden om hun naam aan onze weblogs te verbinden. Ook bieden we mogelijkheden op het gebied van marktonderzoek binnen ons netwerk. Wij zullen daarbij het authentieke karakter van onze weblogs bewaken, dat is de kracht van weblogs en in het belang van onze bezoekers en daarmee ook onze sponsors”.
De software en design achter Blogo.nl is zelf ontwikkeld door de partners Patrick Jongmans en Marco Tangelder van clickfactor.
Blogo Media is opgericht door Stephan Fellinger (marketing), Ron Belt (financi?n) en de eerder genoemde Patrick Jongmans (design en techniek) en Marco Tangelder (design en techniek).
Jongens, ik wens jullie uiteraard heel veel succes en zal jullie met meer dan gemiddelde belangstelling volgen!
Dat ziet er zeer goed uit!
Ziet er inderdaad goed uit, alleen met firefox loopt de layout op de blogs niet helemaal lekker (onderaan)
ben benieuwd hoe dit de komende tijd zich zal ontwikkelen. Succes in ieder geval!
Enne, op ASP (waar 99,99% van de weblogs op PHP draait). Maar de layout gaat op Firefox hier en daar idd flink de mist in.
Dank alvast voor de input, we zijn nog druk bezig 🙂
Idd bedankt voor de input… en het FF probleem is tot zover verholpen… op naar het volgende versie conflict 😉
Goed initiatief!
Ik ga ze volgen.
Wellicht ook beter om de vanuit de ene blog niet met een new window te komen wanneer een ander onderwerp gekozen wordt… Van shoppen naar moeders bijvoorbeeld, dus. Ziet er wel oké uit, krijg er wel een retecool gevoel bij met die zijkanten zo.
Ziet er goed uit. Succes Stephan en Patrick
Ziet er weer uit als een kansloze onderneming. De liefdadigheid om nóg een bloggersite aan te bieden is wel cute, maar ik begrijp weer eens niet waarom ze daar geld aan willen uitgeven.
Vooral deze zin is heerlijk naïef: ‘minimaal 150 weblogs te creëren met elk minimaal 1.000 bezoekers per dag. Dan heb je het opeens over 150.000 bezoekers per dag’
1000 x 150 = 150.000 😀
pooltje openen? Ik eerst : ik voorspel een zonnige toekomst voor de initatiefnemers. Simpel, ‘waarom bedenk ik dit niet’ concept…nou ja bedenken is natuurlijk een. Uitvoeren is een ander…
ik ga met marcoK mee
@Anders: scherp gezien! niet iedereen had voldoende tijd en mogelijkheid naast bestaande FT Job, om met Webloco door te gaan…Eerst P, toen H, hebben aldus de handoek gaandeweg in de ring gegooid. SF heeft het Webloco knap opgepoetst en met, meer dan met passie, verder gebracht… 🙂
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!