Week 18/2013 Viral Friday: Nokia, IBM & H&M

3 mei 2013, 12:59

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare en ViralBlog, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Nokia, IBM & H&M. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Switch to the Nokia Lumia

Jullie herinneren je de video's van Samsung Galaxy misschien nog wel waarin zij iPhone belachelijk maakten. Nu bemoeien Nokia en Windows zich met de strijd en adviseren iets simpels: “Don't fight“. Hou op met al dat gehaat en geniet van deze grappige video die al 3,6 miljoen views heeft in vier dagen. Check ook even de 'Making of'!

A Boy And His Atom: The World's Smallest Movie

De video die het Guinnes World Record in handen heeft voor de kleinste stop-motion-video ter wereld. Een film van IBM die zo klein is dat je 'm alleen kunt zien als het 100 miljoen keer wordt vergroot. De transitie van wetenschap naar kunst levert ons een interessante video die al 2,2 miljoen keer is bekeken in drie dagen.

“SHIFT IT” – Amazing Transmission Commercial

Deze man moet ondertussen zijn eigen talkshow krijgen. De kerels van The Mythical Show besloten dat Goorgen, de ster van een lokale autogarage, het waard was om een reclamespotje voor te maken en brachten ons SHIFT IT. Met 1,2 miljoen views heeft deze grappige video een revolutie teweeggebracht in de reclamewereld.

Beyoncé in H&M Summer Collection 2013

We zeggen altijd dat beroemdheden werken om een video viraal te laten gaan. H&M weet dit ook en daarom gebruikten zij Beyoncé om de 2013 zomercollectie te promoten. Het is dan ook niet heel raar dat de video al heel snel over de miljoen views heen ging.

Dove Real Beauty: #Balls

De mannen van Adhoc, een groep die ervan houdt om advertenties af te kraken, bedachten een briljante parodie gebaseerd op de video van Dove Real Beauty Sketches. Een prachtig en aantrekkelijk experiment die onderzoekt hoe mannen hun ballen zien en vergelijken dit met wat anderen zien. De #balls-video heeft al bijna één miljoen views en staat online vanaf maandag 29 april, geniet ervan!

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!