Wehkamp is de best bezochte webwinkel van Nederland

20 mei 2003, 06:29

Wehkamp is uitgeroepen tot de beste webwinkel van Nederland. De postorderaar spaart kosten nog moeite om dagelijks 20.000 artikelen bij de klant thuis te bezorgen.

In het 32.000 m2 grote pakhuis in het Overijsselse dorp Dedemsvaart liggen 80.000 artikelen opgeslagen. De bestelde goederen worden binnen 24 uur bezorgd. Dankzij een nieuw warehouse-managementsysteem waarin de bestellingen van de klant, de voorraden en de inkoop samen komen is de besteltijd teruggebracht van 3 dagen tot 24 uur. Veel consumenten kopen hun ondergoed bij Wehkamp. Vooral Sloggi wordt veel verkocht. 30% van de vrouwen loopt in een Sloggi, aldus Frans van Loon, baas van het distributiecentrum. Wehkamp behaalt 100 miljoen euro, 25% van de totale omzet, via internet. Naast de catalogus en internet is dagelijks op SBS6 het home-shoppingsprogramma Wehkamp Welkom te zien. Of het bedrijf extra omzet genereert met de uitzendingen, is niet bekend. Aan het eind van het vorige boekjaar had Wehkamp 275 miljoen aan krediet uitstaan. Voor veel klanten is dat de reden om bij de postorderaar te kopen. Bijna 4 op de 10 klanten maakt gebruik van kopen op afbetaling, terwijl de rentepercentages van 14 tot 25% niet gering zijn.

Bron:

Intermediair nr. 20, p. 34, 2,6 p.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!