Geert Docter

Concept & Creation Globrands strategy by naming

Geert Docter
  • 2 posts
  • 0 reacties

Rond 2000 begon ik te freelancen als merknaamcreatief, met een achtergrond als liedjesschrijver voor o.a. Kinderen Voor Kinderen, toetsenman in een poprock-coverband, communicatiewetenschapper, facilitator van groepsprocessen en medewerker bij Verkeer en Waterstaat.

In 2004 trad ik in vaste dienst bij Globrands naming & strategy, het bureau achter merknamen als Senseo, Vifit, Optimel, wisselgesprek, Thalys, Fyra, Meld Misdaad Anoniem, AH Excellent en nog honderden en honderden andere bekende en minder bekende aanduidingen.

Globrands adviseert bij naamgevings- en strategievraagstukken in alle soorten en maten. We benoemen op een min of meer unieke manier datgene waarmee een merk zich blijvend kan onderscheiden op de markt.

Als creatief behoor ik tot degenen binnen ons bureau die oplossingsrichtingen verkennen en vertalen in concrete naamvoorstellen.

Het leuke aan mijn werk vind ik om onze opdrachtgevers en hun plannen steeds beter te kennen en begrijpen. Het maakt me gelukkig als hun nieuwe ideeën sterk en levensvatbaar blijken te zijn. Met goede naamgeving draagt Globrands daar aan bij.