De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.

  • Strategies and Tactics for Data-Driven Marketing - Ascend2

    De inbox is een slagveld. Om op te vallen moeten marketeers data verzamelen, analyseren en integreren in hun marketingstrategie. Maar hoe doen ze dat? Dit rapport zet de learnings van collega's op een rij. 

    Lees verder »
  • Definitive Guide to Engaging Email - Marketo

    E-mail. Je inbox zit er vol mee. Ondanks dat er een leger aan andere communicatiemiddelen is, blijft e-mail het meest gebruikte kanaal tussen bedrijf en consument. Uitdagingen zijn er genoeg: hoe krijg je mensen zo ver dat ze je e-mail openen? Dan nog lezen en het liefst ook nog ergens op klikken. Dit rapport biedt handvatten om je acties te meten, testen en te verbeteren. 

    Lees verder »
  • E-mail Benchmark 2016

    Ieder jaar brengt e-Village de E-mail Benchmark uit. Het rapport bevat cijfers en e-mailratio’s op basis van meer dan 3,5 miljard e-mails en ruim 8.500 campagnes van 750 Nederlandse online spelers. Daarnaast is kwalitatief onderzoek uitgevoerd onder marketeers in Nederland.

    Lees verder »
  • Quarterly email benchmark report - Experian

    Amerikaanse multichannel retailers hebben in het vierde kwartaal van 2015 26,1 procent meer e-mails verstuurd dan een jaar geleden. Dat leverde echter betrekkelijk weinig op. 

    Het resulteerde namelijk niet in hogere open rates of hogere transacties, sterker nog: het orderbedrag ging zelfs (licht) achteruit.

    Lees verder »
  • U.S. Consumer Device Preference Report - Movebale Ink

     

    52 procent van de Amerikanen leest zijn mails on-the-go, 16 procent prefereert een tablet en 32 procent kiest voor de desktop. Dit blijkt uit het U.S. Consumer Device Preference Report van Movebale Ink dat meer dan zes miljard Amerikaanse e-mails, verstuurd in 2015, onderzocht.

    Lees verder »
  • Guide to Email Marketing: The Next Frontier - Adobe

    Email is het meest betrouwbare en effectieve marketingkanaal. Nummer een als het gaat om ROI zegt Adobe. Wat brengt de toekomst van emailmarketing? Wat vraagt dit van marketeers? En wat vraagt het van je organisatie. Daarover gaat dit rapport.

    Lees verder »
  • B2B Email List Strategy Report - Delivra

    De effectiviteit van je email marketing wordt gedreven door de kwaliteit van je contactlijsten. Een betere lijst betekent vaak een overall betere performance op al je marketing kpi's. 70 procent van de marketeers geeft daarom ook aan dat het verbeteren van de kwaliteit van contactlijsten een topprioriteit is. 

    Maar wat zijn de belamgrijkste struikelblokken in dit proces? En hoe voorkom je die?

    Lees verder »
  • Nationale E-mail Benchmark 2015

    De opmars van mobiel is niet te stuiten. Gemiddeld één derde van de ontvangers opent e-mail op zijn mobiel. Bij B2C ligt dit aantal nog hoger, op zo’n 40%, met de sectoren recreatie en e-commerce als absolute uitschieters. Hier opent de helft van de ontvangers nieuwsbrieven mobiel. Organisaties die investeren in responsive design, dynamische content en segmentatie kunnen de komende jaren optimaal profiteren van de mogelijkheden van (mobiele) e-mailmarketing.

    Lees verder »
  • National Email Client Report 2014

    Uit dit blijkt dat 42 procent van de marketeers zijn eigen ROI niet kan berekenen en dus geen inzicht heeft in de kosten of de opbrengsten van zijn e-mailmarketinginspanningen.

    Lees verder »
  • 2014 Email Marketing Metrics Benchmark Study

    Met behulp van dit onderzoek kun je benchmarken hoe je e-mailprogramma presteert ten opzichte van de concurrentie. Dit rapport bevat e-mail open en click-through rates, evenals list churn statistieken van meer dan 3.000 merken. Naast de benchmarkresultaten bevat het rapport tevens:

    Lees verder »