De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.

  • The Definitive Guide to Social Media Marketing - Marketo

    Goed, social media behoeven natuurlijk geen introductie. Maar de tijd dat alles leuk is, is voorbij. Het draait steeds meer om de strategische inzet en om wat het oplevert. Om je daarmee te helpen, biedt dit rapport concrete hulpmiddelen. 

    Lees verder »
  • Choosing The Tools for A Unified Content Strategy - Altimeter

    Contentmarketing is niet alleen meer voor PR en marketing. Ook sales en customer service kan het inzetten om verbetering omtrent klantbehoeften en awareness te bereiken. Dat heeft impact op zowel de productie als de distributie van content. Honderden tools claimen de beste te zijn, maar hoe kies je de tool die het beste bij jouw doelen en organisatie past? 

    Lees verder »
  • Adapting to an increasingly content-hungry world - Adobe

    Klanten eisen een eindeloze stroom van concent van hun apparaten. Adobe vroeg 12.000 consumenten uit 6 landen hoe je hun apparaten gebruiken, in welke content ze interesse hebben en wat ze van bedrijven verwachten als het gaat om content. 

    Lees verder »
  • 2016 State of Content Marketing Benchmark Report - Ascend2

    Het produceren van relevante content voor prospects en klanten is de heilige graal van contentmarketing. Maar wat doen je collega-marketeers om die doelen te bereiken? Dit rapport bevat data, grafieken en inzichten gebaseerd op interviews met contentmarketeers uit alle windstreken van de wereld. Handig om te kijken hoe zij het doen, en als benchmark voor je eigen organisatie.

    Lees verder »
  • Content: The H2O of Marketing - Accenture

    100% van alle ondervraagde marketeers in dit wereldwijde onderzoek zijn het over een ding eens: content is voor business wat water is voor leven. Maar het effectief inzetten van die content lukt lang niet altijd. Dat blijkt uit dit onderzoek van Accenture. ​

    Lees verder »
  • Facebook by the numbers 2015 - AdRoll

    Volgens een survey onder 1000 marketeers blijkt dat sociale media het hot topic zijn als het gaat om retargeting. Sinds Facebook de Facebook Exchange lanceerde, heeft het platform een centrale rol hierin genomen. 

    Voor dit rapport is data geanalyseerd afkomstig van de AdRoll Retargeting campaign op basis van een wereldwijde klantendatabase. De conclusies uit het rapport zijn gebaseerd op 55.000 campagnes die 37 miljard impressies genereerde tussen 1 juli 2014 en 30 juni 2015. 

    Lees verder »
  • Adobe - Digital Trends Report 2016

    De Digital Trends Briefing 2016 van Adobe verkent belangrijke trends, uitdagingen en kansen die impact zullen hebben op marketing in 2016. Centraal in het rapport staan thema's als customer experience, content optimisation, data-driven marketing, mobile en ROI. Het rapport is gebaseerd op een survey onder 7000 marketeers, werkzaam over de hele wereld. 

    Lees verder »
  • Social Media Marketing Trends Report

    Het produceren van interessante content is niet alleen de meest effectieve socialemediastrategie, het is ook de meest uitdagende. In dit rapport leer je van hoe andere marketeers dit aanpakken, welk type content het beste werkt en hoe die uitingen bijdragen aan het behalen van jouw doelstellingen.

    Lees verder »
  • Q2 2015 Digital Advertising & Social Intelligence

    Een belangrijke onderzoeksfocus is de impact van ‘Mobilegeddon’ van Google op de prestaties van advertenties. Mobilegeddon hield in dat Google website met een goede mobiele versie de voorkeur geeft in rankings boven minder geoptimaliseerde sites. Adobe kijkt naar de veranderingen in advertentie-displays op Google en Facebook. Uit het onderzoek blijkt dat Mobilegeddon een grote impact heeft op websites met een matige mobiele versie; een afname van 10% in organisch verkeer.

    Lees verder »
  • Monitor Jeugd en Media 2015

    Dit rapport brengt in beeld hoe jongeren media inzetten voor school en hobby’s, vooral digitale media als tablets, smartphones en laptops. De uitkomsten zijn representatief voor Nederlandse jongeren van 10 t/m 18 jaar. Jongeren van lagere onderwijsniveaus (vmbo basisberoepsgerichte en kaderberoepsgerichte leerwegen) lijken minder te profiteren van voordelen die media kunnen bieden voor schoolprestaties dan andere jongeren. 

    Lees verder »