De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.

  • The new science of online testing - Adobe

    Succesvolle marketing combineert wetenschap met slimme ideeën, aldus Adobe. In het rapport Finding Eureka combineren ze de wetenschap rond testen met het uitvoeren van optimalisaties. 

    Lees verder »
  • The creative secret behind the top brands of today - Adobe

    Design speelt een cruciale rol in het vormgeven van hoe iemand jouw merk en al zijn uitingen en interfaces ervaart. Design maakt zelfs het verschil volgens Adobe. Daarom hebben ze een aantal succesvolle verhalen over design op een rijtje gezet ter inspiratie. Daarin komt onder andere Airbnb aan bod. 

    Lees verder »
  • Adobe - Digital Trends Report 2016

    De Digital Trends Briefing 2016 van Adobe verkent belangrijke trends, uitdagingen en kansen die impact zullen hebben op marketing in 2016. Centraal in het rapport staan thema's als customer experience, content optimisation, data-driven marketing, mobile en ROI. Het rapport is gebaseerd op een survey onder 7000 marketeers, werkzaam over de hele wereld. 

    Lees verder »
  • 2015 B2B Web Usability Report

    Waar we in B2C veel praten over online reviews blijven die in B2B vaak onbesproken. Dit onderzoek toont echter aan dat online reviews zeer belangrijk zijn. Vertrouwen en credibility, dat zijn de sleutelwoorden in de B2B customer journey.

    Lees verder »
  • Benchmark Waterschapsverkiezingen 18 maart 2015

    Op 18 maart vinden de Waterschapsverkiezingen plaats. Met uitgebreide websites die veel informatie over het doen en laten van de waterschappen bevatten, wordt geprobeerd de online zichtbaarheid te vergroten. Naast informatie over watermanagement kunnen burgers daar ook terecht voor zwemlocaties, plekken waar gevist mag worden, informatie over bezienswaardigheden en nog veel meer.

    Lees verder »
  • Effecten van toptakenwebsites en elf tips om het aandeel digitale transacties te verhogen

    Er is sprake van toenemende digitalisering van de overheidsdienstverlening. Vanuit die ontwikkeling kiezen steeds meer gemeenten voor een toptakenwebsite, en deze lijn lijkt door te zetten. Toptakenwebsites zijn in het algemeen primair gericht op dienstverlening, en zetten de vraag van de klant/burger/inwoner centraal.

    Lees verder »
  • The State Of Digital Coupons

    Digitale kortingsbonnen en kortingscodes zijn relevanter dan ooit aangezien omnichannel verkoopstrategieën de norm zijn geworden voor retailers. Maar wat is het effect van mobile op in-store traffic en sales? Hoe staan we tegenover digitale kortingsbonnen en kortingscodes anno 2014? En hoe werken omnichannel aanbiedingen in de offline channel wereld? 

    Lees verder »
  • World report on internationalised domain names 2014

    Alleen door een meertaligheidsbeleid na te streven in internettoegang, kunnen we ons beleid van een echt wereldwijd intenet en een internet dat echt voor iedereen bereikbaar is, realiseren”, aldus vicevoorzitter van de Europese Commissie, Neelie Kroes, in het voorwoord van het IDN World Report 2014 dat EURid met UNESCO opstelde in samenwerking met Verisign en de country code Top Level Domain regionale organisaties (CENTR, LACTLD, APTLD en AFTLD).

    Lees verder »
  • Digitaal lezen - wie doen het al?

    De e-reader en de tablet zijn hard op weg om uit te groeien tot de standaard voor het lezen van e-boeken. Terwijl deze apparaten het afgelopen jaar aan populariteit hebben gewonnen, worden de smartphone, laptop en personal computer juist door minder mensen gebruikt. Dit blijkt uit een SMB-dieptestudie naar het profiel van de e-boekenlezer en leesbeleving van e-reader, tablet en laptop.

    Lees verder »
  • Zijn digikids nog boekenbeesten?

    In deze rapportage presenteren Van Coillie en Raedts (KU Leuven) de bevindingen van hun onderzoek naar de leesattitude, het (digitale) leesgedrag en de vrijetijdsbesteding van Vlaamse jongeren tussen 9 en 12. In overeenstemming met Nederlands en internationaal onderzoek laat de studie van Van Coillie en Raedts zien dat nieuwe media een geduchte concurrent van het vrijetijdslezen zijn geworden; het lezen van boeken neemt gevoelig af rond de leeftijd waarop het gebruik van nieuwe media sterk toeneemt. 

    Lees verder »