Wij mensen zijn niet zo dol op verandering. Zelfs als we zwart-op-wit een keihard inzicht krijgen dat het anders moet, schiet ons brein meteen in de verdedigingsstand: “Tuurlijk werken simpele graphics over het algemeen beter, maar bij onze doelgroep zit dat anders.” Daar zit precies de paradox van datadriven marketing: terwijl we met steeds slimmere tools, algoritmes en AI-agents proberen rationele beslissingen te nemen, blijven we zelf menselijk irrationeel.
AI wordt vaak neergezet als killer van creativiteit. Daardoor gaan merken nog meer op elkaar lijken. Maar er is een andere kant. AI kan jouw merk net zo goed redden. Bijvoorbeeld door gaten in je vergiet te dichten.
Meer dan helft van de Nederlanders wijst naar economisch beleid als oorzaak van prijsstijgingen en 83% past levensstijl aan, inclusief het boycotten van Amerikaanse merken. Maar ook Nederlandse merken ontkomen niet aan de toorn van de consument…
Elk jaar onderzoekt Netwerk Mediawijsheid hoe jonge kinderen media gebruiken en hoe ouders daar mee omgaan. Het Iene Miene Media-onderzoek van 2025 laat zien dat beeldschermen een vaste plek hebben in het leven van kinderen van 0 tot 6 jaar, maar ook dat ouders zich bewuster zijn van de risico’s én steeds meer op zoek zijn naar een gezonde balans. Ik neem je mee langs de belangrijkste resultaten van dit onderzoek.
Populair
Nieuw
Uitgelicht door redactie
Vacatures
Uitdagingen in online marketing, data en content. Welke vacatures passen bij jou?
Ervaren Database Marketeer (24-36 uur)
Help je graag anderen en wil jij met jouw expertise grote maatschappelijke impact maken?
Ervaren Database Marketeer (24-36 uur)
Marketing Advertising Specialist
Marketing Advertising Specialist
We are family

Het Nederlandse kennisplatform over innovatie in marketing.