Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Hans Molenaar: ‘AI is een gamechanger van ongekende proporties’

Interview over een nieuw jaargang héle goeie marketingboeken: ‘De diversiteit aan inzendingen was enorm. Gelukkig zien we aandacht voor belangrijke thema’s als klantretentie, AI en duurzaamheid.’

De toekomst van authenticatie: lost AI het wachtwoordprobleem op?

Wachtwoorden zijn al jarenlang een hoofdpijndossier in de wereld van digitale beveiliging. Ondanks hulpmiddelen zoals wachtwoordmanagers en tweefactorauthenticatie (2FA) blijven traditionele wachtwoorden een zwakke schakel.

Onderzoek: ‘Jongeren gevoeliger voor reacties op social dan volwassenen’

Uit onderzoek van de UvA, gepubliceerd in ‘Science Advances’, is voor de eerste keer op basis van gebruikersdata aangetoond dat jongeren gevoeliger kunnen zijn voor reacties op social dan volwassenen. ‘Het heeft directe impact op hun humeur en de manier waarop ze reageren.’

Stop met blindstaren op het einde van de funnel 

De laatste jaren hebben marketeers zich blind gestaard op het einde van de funnel, omdat het door privacyregulering lastiger is om de hele funnel te meten. De vraag is of die strategie nog rendeert. Online marketingbudgetten blijken namelijk meer nieuwe klanten op te leveren.

Hybrid AI: veelbelovend, maar met grenzen voor marketingtoepassingen

Hoewel het als een ideale oplossing klinkt, roept Hybrid AI ook vragen op over de praktische toepasbaarheid ervan in de marketingwereld. Het belooft namelijk veel, maar de implementatie ervan in specifieke marketingtoepassingen is niet zonder uitdagingen.

Met AI naar het hart van klantgedrag – zoals Eneco

'De wetenschap ontdekt steeds meer over hoe gedrag in het brein ontstaat, maar datzelfde menselijke brein kan de complexiteit daarvan niet goed overzien. Met AI kunnen we veel beter gaan begrijpen welke gedragbepalers in welke context van belang zijn.'

Wanneer Mixed Media Modelling wel werkt en niet

Mixed Media Modelling (MMM) bestaat al een tijd. Maar de effectmeting is de laatste jaren in opkomst. Digitaal is er meer data om analyses mee te maken en AI is steeds beter in staat om complexe datasets te combineren. Maar hoe goed werkt Mixed Media Modelling?

Google Ads komt met nieuwe functies en mogelijkheden voor AI-gestuurde campagnes

Google Ads blijft zich ontwikkelen om bedrijven te helpen hun klanten te bereiken, ongeacht waar ze zich in de klantreis bevinden. Maar er is een groeiende vraag naar meer controle en inzichten in deze technologie.

Campagnemanagement; praktische tips om je campagnes sneller te realiseren

‘We gaan de afdeling Control niet uitleggen hoe zij hun functie moeten uitvoeren. Vaak zien we dat bij Marketing wel. Het is natuurlijk ook het mooiste vak in de wereld.’

AI bepaalt het succes van je campagne

Met behulp van AI identificeer je niet alleen de interesses van je doelgroep. Het geeft je ook de mogelijkheid om deze interesses te analyseren op relevantie. Daarnaast geeft het je inzicht in hun onderlinge relaties. Door de verbanden te (her)kennen, de link te leggen en zo jouw doelgroep te vinden en treffen, vergroot je de kans op succes.

Succes case: Unilever en Qualifio, over opvallen in het huidige digitale verzadigde landschap

Unilever is een van de meest prominente FMCG (fast moving consumer goods)-bedrijven ter wereld. Het bedrijf gebruikt Qualifio voor het lanceren van interactieve marketingcampagnes voor 40 merken in 11 landen.

B2B-marketing leiders na lastig jaar optimistischer

B2B Benchmark report van LinkedIn: optimisme over komend jaar, marketingsector loopt voorop bij adoptie AI.