Marcel Aalders: "Veel organisaties hebben een soort ‘incassorelatie’ met hun klanten en laten alleen van zich horen als er weer betaald of verlengd moet worden. Marketing zou zich veel meer sterk moeten maken voor de relatie(uit)bouw met bestaande klanten."
Terwijl Chief Marketing Officers (CMO's) de klantbeleving (CX) vaak zien als hun belangrijkste prioriteit, lijkt dit onderwerp niet dezelfde urgentie te hebben voor CEO's. Wat zegt dit over hun focus voor het komende jaar?
Leads die door marketeers worden gegenereerd, zijn niet automatisch van hoge waarde voor het salesteam. De marketeer houdt te weinig rekening met de kwaliteit en de koopbereidheid van de verworven leads.
Nieuwe klant(en). Elke organisatie wil ze. Maar waar is de balans tussen het koesteren van nieuwe en bestaande klanten?
Spotler NL is een een data driven marketing software provider voor de Nederlandse markt.
Wanneer de waarde niet duidelijk zichtbaar is, kan je het de klant niet kwalijk nemen dat deze er niet voor wil betalen. Zeker niet in B2B.
Voor het opnemen van nieuwe video’s voor mijn YouTubekanaal ben ik in Maastricht. In het Crowne Plaza om heel concreet te zijn.
Een vreugdekreet, in tijden van veel te weinig vreugde en vrede. Tegenstrijdigheid alom in het hier en nu, de oorlog relativeert alles. De gevolgen hier staan in schril contrast met de opofferingen daar. Gelukkig genoeg journalisten om ons te informeren en te laten relativeren.
Google belt en wacht op klantenservice namens de klant.
‘Het is belangrijk om successen meetbaar te maken, zodat alle medewerkers zien en begrijpen wat er goed gaat en wat verbeterd kan worden. Zo wordt het een gedeelde verantwoordelijkheid, ook als je geen CEO bent!’
ZLM krijgt de hoogste NPS (+96), De Goudse de laagste met +15.