Jongerentaal kan zeker humoristisch werken; de vraag is vooral of dat effect bewust of onbewust is ingezet. En durf je het risico aan dat de doelgroep het niet grappig vindt?
Het is elk jaar weer een daverend feestje, ter ere van een mooi vakgebied: de Grand Prix Content Marketing. Ook dit jaar werden er 35 awards en bekroningen uitgereikt. Maar hoe win je een award in de categorie B2C of campagne, een bekroning op het gebied van social media of inzet PR?
De marketingkalender voor 2025 is nu beschikbaar om gratis te downloaden!
Met welke influencers kun je als adverteerder het beste samenwerken? Verschilt dit per platform? En welk type influencer is het meest effectief? In de literatuur zijn hierover twee uiteenlopende gedachten.
We komen er niet meer mee weg om onszelf en wat we doen maar zo ingewikkeld mogelijk te maken en daar onze toegevoegde waarde uit te destilleren.
Interview over een nieuw jaargang héle goeie marketingboeken: ‘De diversiteit aan inzendingen was enorm. Gelukkig zien we aandacht voor belangrijke thema’s als klantretentie, AI en duurzaamheid.’
Op het aankomende Congres Contentmarketing & Webredactie zal Peter Hinssen spreken over de toekomst van contentmarketing, met een focus op personalisatie en de rol van AI.
Vrijheid is een van de meest diepgewortelde wensen die we als mensen koesteren. Geen wonder dat we steeds meer marketingcampagnes zien die ons een leven zonder beperkingen beloven. Maar er zit hier iets fascinerends in: de paradox dat de vrijheid die ons beloofd wordt, ons tegelijkertijd nog meer verbindt aan bedrijven, systemen en technologieën.
Tijdens het bezoek aan de Don Pedro koffieplantage, op de flanken van de Volcán Barú in Panama zag een delegatie Nederlandse marketeers op NIMA RM Studiereis hoe de bonen van Geisha worden geteeld, en hoe ze smaken.
De updates betekenen voor marketeers waarschijnlijk dat YouTube Shorts een nog belangrijker platform wordt voor contentdistributie en merkopbouw. Doel? Flexibiliteit in contentcreatie zonder dat het de kern van korte, pakkende video's verliest.
Marketing is iets anders dan communicatie en een marketingafdeling is niet hetzelfde als een creatief clubje waar je een euro ingooit en dat dan tien ideeën eruit spuugt. Marketing is een vak.
Hoe TikTok écht effectief in te zetten? Want zeg nou zelf: veel marketeers zijn nog steeds behoorlijk zoekende op dit platform.