Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Influencer-marketing: alles wat ik erover kon vinden

Influencers zijn een normaal onderdeel van de marketingmix geworden. En hun populariteit groeit nog steeds. Maar hoe belangrijk zijn influencers voor merken? Wat is er veranderd? Wat is uiteindelijk het effect? Waar moet je voorzichtig mee zijn?

De klantreis: jeuk- of sleutelwoord?

Volgens Japke-d. Bouma zijn termen als "klantreis" vaak lege hulswoorden: concepten die hun glans verliezen door overmatig gebruik en een gebrek aan echte inhoud. Zijn we in de marketing- en communicatiewereld echt te ver doorgeschoten in ons gebruik van deze termen?

Marketeers traditioneel kortzichtig over de impact van hun mediainvesteringen

Een nieuw rapport van WARC, in samenwerking met Google, biedt nieuwe inzichten die de uitdagingen aanpakken die marketeers traditioneel kortzichtig hebben gemaakt over de impact van hun mediainvesteringen.

Is het verantwoord dat marketing wordt ingezet als dit ten koste gaat van onze gezondheid?

Waarom voelen zoveel vrouwen de behoefte om hun uiterlijk aan te passen met behulp van botox, fillers of plastische chirurgie? Wie stelt deze schoonheidsnormen vast, en wat maakt dat we ons vaak gedwongen voelen om hieraan te voldoen? Marketing speelt een belangrijke rol in het versterken van deze schoonheidsidealen.

Waarom keert LinkedIn je de rug toe?

Ciao, ik ga ervan door! "Waarom?", vraag je je dan af. Precies zoals ik je hier letterlijk de rug toekeer, voelt het soms alsof LinkedIn je ook de rug toekeert.

Babyboomers maken de overstap naar digitale content, maar merken blijven achter

Babyboomers omarmen digitale content. Terwijl merken zich fixeren op Gen Z, ondergaat de welvarende babyboomgeneratie een mediaverschuiving.

Imke Walenberg naast hoofdredacteur Marketingfacts ook hoofdredacteur online MarketingTribune

Walenberg zal samen met Kel Koenen (CustomerFirst) Sjaak Hoogkamer opvolgen, hij was 12 jaar lang hoofdredacteur van MarketingTribune. Walenberg blijft daarnaast óók hoofdredacteur van dit platform, Marketingfacts. Allebei onderdeel van de uitgever BBP Media.

ADNIGHT 2024: oftewel 12 uur lang creativiteit, inspiratie en feest

Op 4 oktober staat Amsterdam 12 uur lang in het teken van netwerken, inspiratie, talent en vooral het vieren van de bruisende creatieve industrie.

Onder de loep genomen: de nieuw gelanceerde Weekplanner in de Picnic app

Een team van ontwikkelaars heeft meer dan een jaar aan de Weekplanner gewerkt: "moeilijkste aan een goede app ontwikkelen is om deze eenvoudig te houden".

Nederland krijgt hoogste kansspelbelastingtarief van Europa en dat is een groot probleem

Het kabinet-Schoof gaat de kansspelbelasting in Nederland in twee jaar tijd definitief met bijna 25 procent verhogen, naar een tarief van 37,8 procent. Daarmee krijgt Nederland niet alleen het hoogste kansspelbelastingtarief van Europa – we draaien er ook een legale, gezonde sector mee de nek om.

Telegraaf belangrijke nieuwsbron voor directie en C-level

Met een bereik van 45% onder alle zakelijke beslissers in Nederland, voert De Telegraaf de lijst aan bij directieleden (45%) en C-level executives zoals CFO's (63%) en CEO's (50%).

TikTok versterkt relatie met de marketingsector door toe te treden als kennispartner van DDMA

Als kennispartner van DDMA wil TikTok een actieve rol spelen in het professionaliseren van de sector en bijdragen aan een sterkere marketingindustrie.