Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Waarom De Belg van Mark Koster geen goede biografie over Christian Van Thillo is

De Belgische uitgever Christian Van Thillo van DPG Media, veruit de grootste mediamagnaat in de Benelux, komt er uiteindelijk slecht vanaf in de ‘biografie’ De Belg van Mark Koster.

Nederland stijgt 11 plaatsen in Warc Media 100

Nederland stijgt 11 plaatsen in de Warc Media 100 editie van 2024. De beste campagnes maken gebruik van partnerships.

BCE2024: ‘Het is waardevol om kennis over branded content uit te wisselen’

Bram de Leeuw is Creative Strategy Director &C the BrandStudio en een van de sprekers tijdens het Branded Content Event. Hij hoopt het in 2024 ‘een beetje luchtig te houden’.

Verschuivingen door AI: voorbeelden uit China

Sinds de introductie van ChatGPT zien we dat AI in het Westen snel een grote impact kreeg op e-commerce. Het schrijven en vertalen van productcontent is makkelijker dan ooit. Zoekmachines worden slimmer, omdat Large Language Models (LLM) als ChatGPT beter begrijpen dat een oplader hetzelfde betekent als een adapter.

Bijna een op de drie mediabedrijven gebruikt AI

Liefst 30 procent van de mediabedrijven maakt gebruik van AI. Daarmee staat de sector in de top-10 branches waarin AI het meest populair is.

Overgrote meerderheid Nederlanders in de ban van sportzomer 2024

83 procent Nederlanders gaat sport kijken deze zomer, EK Voetbal meest populair.

Nationaal Media Onderzoek: Weinig verschuivingen in kijktijd en marktaandelen januari 2024

NPO heeft grootste gemiddelde marktaandeel, Wie is de mol is het best bekeken en er werd gemiddeld 34 minuten uitgesteld gekeken.

Podcast populair onder jongeren, aantal luisteraars stabiel

Het aantal luisteraars van podcasts is in Nederland sinds 2019 ongeveer verdubbeld en het aantal te beluisteren podcasts is verveelvoudigd. Inmiddels luistert 48% van de Nederlanders wel eens naar een podcast. Onder jongeren (12-18 jaar) is dit 66%.

Marketeer, je reclame raakt me niet!

Ga je voor een 9, of stranden je goede voornemens in de wurgende middelmatigheidspolitie van je organisatie omdat iedereen er een plasje over moet doen?

The Future of Media 2024: Mondiale advertentie-uitgaven verdubbelen in 2024

Jaarlijks presenteert Warc het The Future of Media-onderzoek. Belangrijkste take away voor 2024: ‘Merken worden geconfronteerd met uitdagingen bij het plannen van kwaliteitsmarketing in een AI-gedreven wereld.’

Op zoek naar een klinkende coalitie

Terwijl de formatie zich in een patstelling bevindt, zijn de nieuwe Kamerleden inmiddels ingewerkt.

De tegengestelde trends die marketing in 2024 bepalen

Het PIM Trendrapport 2024, dat op 30 januari 2024 werd gepresenteerd, heeft als titel De Clash van het ‘zijn’.