Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Nederlanders ongerust over gebrek aan bescherming digitale identiteit

23% Nederlanders probeert actief de hoeveelheid persoonsgegevens die ze online delen te verminderen

Nederlanders digitaal nog niet vaardig genoeg

Wetenschappers ontwikkelen tools om Nederlanders digitaal bij te spijkeren

Digital advertising in Nederland stijgt met 5%

De bestedingen aan digital advertising in Nederland zijn in 2023 gegroeid naar 3,7 miljard euro. Dat is een stijging van vijf procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Opvallend is dat lokale uitgevers meer groeien dan wereldwijde partijen.

Slaaptekort door ROI? AI is je redding

ROI houdt marketeers wakker, maar de wijze waarop dit wordt gemeten en toegepast loopt sterk uiteen. Een recent onderzoek werpt een interessant licht op hoe marketeers de ROI van investeringen in AI bepalen. Verrassend genoeg draait het niet alleen om de pegels.

Hoe interim communicatiespecialisten resultaten halen met video

Organisaties geloven in de kracht van video maar wat bereik je er nu echt mee? Interim en freelance communicatiespecialisten Pauline Steerneman en Renée Reijers delen hun video-ervaringen.

Waarom klantbeleving middelmatig belangrijk is voor CEO’s

Terwijl Chief Marketing Officers (CMO's) de klantbeleving (CX) vaak zien als hun belangrijkste prioriteit, lijkt dit onderwerp niet dezelfde urgentie te hebben voor CEO's. Wat zegt dit over hun focus voor het komende jaar?

Laten we stoppen met ‘duurzaam’

Het begrip ´duurzaam´ is tot een hol, overmatig gebruikt begrip verworden. Tijd voor een alternatief! Toekomstbestendigheid in plaats van duurzaam misschien?

Maatschappelijke vraagstukken scoren op Warc Effective 100 2024

De ranglijsten van de Warc Effective 100 fungeren als maatstaf voor effectiviteit. Veel van de topcampagnes pakken belangrijke sociale kwesties aan. Dit zijn de hoogste scoorders.

Tijdstip en dag irrelevant voor openen persbericht

Herkenbaar voor velen: Wat is nou het ideale moment om een persbericht te versturen? Het antwoord op deze vraag is discutabel. Maar stop maar met het je afvragen.

Dit zijn de trends in gegevensverzameling

In de digitale marketing draait alles om veilige gegevensopslag. Ontdek de trends, valkuilen en strategieën voor succesvolle gegevensverzameling.

NIMA Community in actie: Wicked problems en huilende indianen in Leiden

Een onthullend verslag van de NIMA community Brein en Gedrag: read and learn!

CMO Survey: marketing en sales in USA zijn gelijken

Weliswaar is de CMO Survey Amerikaans, maar de vraagstukken waarmee marketingleiders daar rondlopen, zijn universeel.