Klantenservice Postbank gebruikt spraakherkenning

3 mei 2006, 06:50

Klanten die naar de Postbank klantenservice bellen hoeven niet langer een keuzemenu te doorlopen maar kunnen direct een vraag stellen. De spraakcomputer verbindt vervolgens door met de juiste Postbankmedewerker. Door de invoering wil de Postbank het aantal servicenummers terugbrengen van vijftig naar acht.

Maarten van den Bosch, directeur Postbank Call Centers: ‘Vanaf vandaag is het voor onze klanten weer eenvoudiger geworden om zelf hun bankzaken te regelen. Met de introductie van spraakherkenning, kunnen klanten direct hun vraag stellen. De spraakcomputer herkent de vraag en verbindt door naar de juiste medewerker. Dit bespaart de klant zo’n 15 seconden aan wachttijd en keuzes. De resultaten van de pilot in 2005 waren zeer positief. Ruim 90% van de gesprekken kwam direct bij de juiste medewerker uit’.

De spraakcomputer is aangesloten op een nieuw telefoonnummer van Postbank Klantenservice, 0900 0933 (5 cent per minuut). Nuance ( voorheen Scansoft) levert de spraaktechnologie en de Postbank werkt samen met LogicaCMG om de technologie in de routeringssystemen van de Postbank te implementeren.

Bovenstaand bericht stond eerder op telecommerce, met dank aan Sander de Graaf van DutchEar voor de tip.

De Postbank werkt hard aan de volautomatische dialoog. Nu brengt de Postbank het aantal servicenummers terug van vijftig naar acht. Straks gaat het aantal servicenummers naar 1, en daarna heeft de Postbank uberhaupt nog maar één nummer. Dan moet je misschien vanuit het buitenland nog een ander nummer draaien maar inmiddels kunnen we dan via Skype of andere VoIP providers bellen. Wereldwijd. Geïntegreerd met Messenger of andere IM software. De meeste vragen zal Postbank tegen die tijd volautomatisch afhandelen. Alleen voor hele moeilijke vragen krijgen we dan nog een echte mens. Dat zijn dan wel specialisten, met sterk communicatieve vaardigheden, echte adviseurs. Dit is opnieuw een stap die laat zien hoe merkdialogen zich ontwikkelen.

Erwin van Lun
Futurist and Angular Engineer bij Your Future Is Now!

Erwin van Lun, MBM MSc (1968), is a multifaceted visionary professional dedicated to shaping the future through various international roles. As an author, futurist & professional speaker, he has shared his accurate future forecasts on over 100 stages in eight countries, influencing thousands. His expertise as a future-proof software engineer, focusing on Angular since 2017, helps innovative startups and scaleups to expand and professionalize by increasing profits, reducing costs, and strategically aligning processes. In his spiritual journey revealing the dance & tantra teacher within, Erwin realized how blockages (stiffness through fascia) in the body reduce the innovative thinking capacity of humans, and releasing these blockages restores lost creativity, a process which is crucial in this era that can only progress with disruptive (creative) thinking. Formerly renowned as the #1 global chatbot expert and co-founder of the global Magickal 5D Society, pioneering entrepeneur Erwin is constantly releasing new ventures: currently he is working on a brand new conscious dance/tantra system aimed at awakening humanity through dance, blending Ecstatic Dance, Biodanza, Tantric Dance, and Tantra with rituals known from ancient tribes. His unique vision, skills, and approach make him a powerful force in the global transition ahead.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!