Cross Media Week – Picnic ’06: Een ontmoetingsplaats
Ongeveer een maand voor aanvang van het evenement begint het mij duidelijk te worden wat de cross media week nou eigenlijk is, of beter gezegd: wil zijn.
De cross media week wordt een ontmoetingsplaats. Een plek waar media, creativiteit, technologie én publiek bij elkaar worden gebracht. Deze ontmoetingsplaats is informeel en open van aard en wordt geflankeerd door veel informatie over cross media en crossmediaal vermaak. Doelstelling? Mensen met elkaar in contact brengen, om zo de creatieve industrie in Amsterdam in zijn geheel een extra impuls te geven, zowel vanuit de bedrijfskant als van publiekszijde.
Voor Amsterdam (geldschieter voor dit project) is het van belang om Amsterdam internationaal weer tot één van de 5 top-hoofdsteden van Europa te maken. En dan niet om de bekende ‘Amsterdam’-usp’s, maar vanwege het bruisende en creatieve karakter van de stad. Dat hadden we in de 17e eeuw en dat wil men in Amsterdam ook nu en in de toekomst uitstralen. Om dit te realiseren wordt het terrein van de Westergasfabriek voor de gelegenheid omgedoopt tot Cross Media ‘Place to be’ met veel inhoud:
Cross Media Workshops
Cross Media Congres
Cross Media Picnic Plaats
Cross Media Publieksevenementen
Cross Media Workshops
Partners organiseren Workshops en andere events. Deze workshops lopen uiteen en gaan over nieuwe vormen van Gaming; Mobile Marketing; Geld verdienen in een online omgeving; Online journalisme; etc.. Deze workshops worden gedurende 3 dagen georganiseerd en zijn meestal vrij toegankelijk.
Cross Media Congres
Op donderdag en vrijdag is er een congres in de Zuiveringshal West. Sprekers zijn onder meer: John de Mol; Linda Stone; Dan Gillmor; Joseph Jaffe (life after the 30 second spot); Philip Rosedale (Second Life); Yme Bosma (Eccky); Matt Locke (Head of Innovation bij de BBC); Michiel Buitelaar; Lorraine Twohill (marketing director Europe bij Google); Reinier Evers en ga zo maar door. De Lijst van sprekers is indrukwekkend en belooft in elk geval heel wat. Het congres is niet vrij toegankelijk. Kosten: € 750. Als mediapartner kan Marketingfacts echter een korting aanbieden.
Cross Media Picnic plaats
Van woensdag 27 t/m vrijdag 29 september is de Zuiveringshal Oost op de Westergasfabriek één grote Picnicplaats. Partners hebben er stands en er kan op een informele manier worden gepicknickt en genetwerkt. Hier ontstaat de sfeer die nodig is om mensen makkelijk met elkaar in contact te brengen. Deze hal is vrij toegankelijk gedurende het evenement.
Cross Media Publieksevenementen
Bij Cross Media gaat het om beleving. Alleen als de beleving het rechtvaardigt wordt er business gerealiseerd. Om die beleving te bieden worden diverse publieksevenementen in Amsterdam georganiseerd. Bovendien vertelde Bas Verhart in zijn presentatie vorige week dat feesten belangrijk zijn… heel belangrijk, om het evenement te laten slagen. Er wordt dus gefeest eind september. En veel!
Het publiek wordt deelgenoot van de HIPHOP history tijdens de HOP op woensdag. Elke avond wordt er bar ‘gehopt’ in top clubs in Amsterdam (The Mansion, Opium, Zebra, Jimmy Woo, Hotel Arena, Rain en Odeon).
Op vrijdagavond is er ‘Picnic at night’ . Dan vindt onder andere de Machinima Salon (levensechte animatie in games) plaats. Tijdens OOGlive, ook op vrijdagavond geven artiesten hun beeld op het nieuws, gebruikmakend van multimediale middelen. Mij is nog onbekend of voor deze evenementen moet worden betaald.
Hoe dan ook een evenement om van te smullen!
Ik hoor net dat ook voor het dagprogramma op woensdag waarschijnlijk geregistreerd zal moeten worden. De workshops zijn gratis toegankelijk, maar om het netwerken te vergemakkelijken wil men dus weten wie waar straks is. Die registratie wordt mogelijk vanaf 4 september op de site: http://www.crosmediaweek.org
Dit is wel allemaal een beetje kruisbestuivingen.
Een “journalestiek” artikel dat gewoon een bootye reclame is voor ‘Cross Media’ geschreven door Lianne van der Kruk (Ilse media) de hoofdsponsor, waar Marketingfacts weer onderdeel vanuit maakt. Niet erg subtiel.
Of heet dit gewoon marketing?
@ Marco & Lianne
oh ik begrijp het een voorzetje 😉
lees het allemaal graag
Het idee van dit event is zeer goed. Interessant. Maar waarom A’dam? Slechte keuze qua stad, maar smaken verschillen. Jammer van de prijzen, maakt het minder toegankelijk. Beter dat het met de workshops normaal is geregeld.
Wie gaan er allemaal naar de PICNIC Night a 17,50? Daar wil ik wel naar toe, zou leuk zijn als er meer bloggers en bezoekers van marketingfacts aanwezig zijn!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!