Chinareis 2008: Kickoff Dag 1 in Shanghai

31 maart 2008, 05:47

Chinezen zijn gek op narrowcasting en op reclame. Dat is alvast één conclusie over China die ik trek in bovenstaand filmpje. De groep nieuwe media managers en internetondernemers die deze week op studiereis zijn naar China had op dag 1 Shanghai op het programma staan.

Een paar indrukken. In China hebben ze magneetbanen die meer dan 400 kilometer per uur gaan. En ze hebben er gadgets, veel gadgets. Ik heb al een windowstelefoon gekocht voor 50 euro. En ik had al twee iPhones, hoefde er niet nóg een, maar voor de prijs hoefde ik het in China niet te laten. Hij kost er 350 euro, gehackt en wel.

Maar het draait niet alleen om gadgets bij de studiereis (hoewel er en passant ook nog even een Macbook wordt aangeschaft door één van de deelnemers, de software is gratis…). Ook de Consul Generaal van Nederland in China Erik Verwaal komt aan het woord in het filmpje; hij schetst de stormachtige ontwikkeling die het land doormaakt vanaf 1986. Gewoon kijken, dus!

Trendwatcher & Presentator. Momenteel CEO van http://innovader.nl wat video platform http://yubby.com creerde en http://leafplan.nl the connected car.. Voorheen partner Interimic, Venture Partner, directeur mediaplaza.nl en oprichter http://cyco.com, een software bedrijf wat technisch document management maakt met 100 mensen.

Categorie
Tags

5 Reacties

    loket

    Mooie Vincentvideo! Indrukwekkend wat die Chinezen allemaal uitspoken en dat allemaal in een moordend tempo. Waar gaat dat heen?


    31 maart 2008 om 06:42
    mgvandenbroek

    @Peter W.: Naar wereldheerschappij! Chinees binnenkort verplicht op alle scholen in Nederland (dat zou geen gek idee zijn voor Ronald Plasterk om eens naar te kijken ;-).


    31 maart 2008 om 07:48
    Niek ten Hoopen

    “You’re my big friend!” Hahahaha!


    31 maart 2008 om 09:02
    Alexander

    Leuke video! Ik heb ook wel zin in zo’n china reisje, lijkt me geweldig 😉


    31 maart 2008 om 19:45
    Alex

    Super! Lijkt mij leuk om met een groep MF’ers een dergelijke reis te maken!


    1 april 2008 om 03:41

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!