SMC: Presentatie onderzoek SMPA over Social Media

26 februari 2009, 09:57

Op het Social Media Congres heeft de SMPA een presentatie gegeven over de voorlopige onderzoeksresultaten van deze enquête: ‘Enquête: Deel jouw visie op social media met de SMPA’.

277 mensen hebben de enquête tot nu toe ingevuld. Bottom line: We vinden dat we goed op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen op het gebied van social media. Maar we vinden tegelijkertijd, dat er weinig bekend is over de effecten van social media en we hebben behoefte aan meer kennis. 21 procent gebruikt social media nog niet voor commerciële doelen. 71 procent heeft vertrouwen in het toepassen van social media. Slechts 5 procent vindt, dat je met social media teveel de controle in handen van je doelgroep legt. Een meer uitgebreid onderzoeksverslag volgt maandag!

Hanneke Vos (Ruigrok | Netpanel) presenteert het onderzoek:

{title}

Matthijs Roumen (Rhinofly) legt uit wat de SMPA ook alweer is:

{title}

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    Het zal ongetwijfeld ook opgemerkt zijn, maar als je onderzoek doet onder de bezoekers van Marketingfacts, Frabkwatching en Dutchcowboys is het niet zo heel verrassend dat men vindt dat men goed op de hoogte is van de ontwikkelingen op gebied van sociale media.

    Zie uit naar de cases die SMPA gaat verzamelen; goed initiatief!


    28 februari 2009 om 18:56

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!