Nielsen: iPad gebruikers zijn jong en hoogopgeleid
Volgens recent onderzoek van Nielsen (ze ondervroegen 64.000 mensen via een mobiel survey) zijn iPad gebruikers jong, rijk en hoogopgeleid (volgens onderzoek van MyType in opdracht van Wired, via DC, zijn ze ook minder vriendelijk). Dat onderzoek van MyType is dus dunnetjes over gedaan door Nielsen, het onvriendelijke karakter van de iPad eigenaar wordt echter niet bevestigd. Wél keek Nielsen naar aankoopintentie voor andere producten, naar mogelijke kannabalisatie en trok het onderzoeksbedrijf de vergelijking met de iPhone (wij zijn dól op tabellen):
De analyse van Nielsen:
“Only about 15% of iPad users are more than 56 years old compared to 33% of all mobile subscribers. While we observe a typical increase in users in the 18 to 24 segment, the real shift is in 25 to 36 year-olds. The data is clear: Affluent 25 to 36 year olds are fertile ground for Apple products. As income grows, the willingness and ability to pay for more sophisticated devices increases, too.”
Als je toch mensen aan het ondervragen bent naar Apple-producten, kun je maar beter gelijk een paar vragen extra stellen. Dus wilde Nielsen ook weten of het hebben van een iPad misshien verband houdt met de aankoopintentie voor de iPhone. In onderstaande tabel kun je zien hoe dat zit:
“By creating a whole universe of devices and form factors around iOS – all with the easy-to-use interface design Apple is known for — Apple has created a mutually-reinforcing ecosphere that attracts new customers, and convinces them of the virtues of Apple. Being able to share the same applications they purchased on all their other devices free of charge , leads consumers to add more devices from the same universe – and effectively retains them as upgrade customers. Customers have also the added benefit of being able to share the same applications they purchased for one iOS device (iPad, iPhone, iPod) on all their other devices free of charge.”
Oftewel: gadgetfreaks. Dat is toch niets nieuws? Ik denk dat als je dit onderzoek doet met een willekeurige gadget, dit de uitkomst is.
Jos
Ik hoop niet dat jij iets met marketing of reclame te maken hebt met die opmerking van je…
Krijg nu al medelijden met je klanten dan.
@Mstok
Verklaar je nader…
Het is een algemeen gegeven dat gadgets vooral door jonge en hoogopgeleide personen wordt gebruikt. Aangezien de iPad een gadget ten top is…
Nee hoor. Er vallen heel veel dingen onder de noemer gadget.
En als u denkt dat enkel technische voorwerpen gadgets zijn bent u wereldvreemder dan ik al aannam.
Ook dat u denkt dat vooral jonge mensen gadgets willen… Oei, oei, oei, Jos.
Nooit voor een beroep in marketing kiezen na je school hoor.
Technische gadgets dan, ik dacht dat dat wel duidelijk was. En tuurlijk, er zijn ook genoeg mannen van 50+ die technische gadgets interessant vinden, maar de hoofddoelgroep van technische gadgets zijn nog steeds de yuppen. Hier bedoel ik dus NIET mee dat je de 50+’ers die van gadgets houden niet moet benaderen, maar daarbij moet je veel gerichter je media kiezen.
Maar als we het persoonlijk gaan maken, je komt over als een arrogante kwal zonder sociale vaardigheden. Dingen die je in de marketing ook zeker nodig hebt, dus ik zou ook jou adviseren niets in de marketing te doen.
@Mstok/Lisa/ etc. Probeer het inhoudelijk te houden (kun je goehoed) en niet persoonlijk. Dat is zonde en leidt af.
Jos:
ook met technische gadgets is dit niet het geval.
Voetmassage apparaten vallen ook onder gadgets.
Surf eens naar Gadget sites als Airmall of shinyshiny.tv. Allemaal verschillende doelgroepen voor gadgets…
Jos,
sorry het was niet mijn bedoeling je te frustreren of te beledigen.
Ik nam aan dat je student was.
Mijn fout!
Die jeugd van tegenwoordig….
50+ gadgetfreak aan het woord, zijn vrouw wil niets anders meer dan een iPad. Mijn vrouw is er gelukkig mee, Jos. Empathie is een toverwoord, en dat begrijpt Apple stukken beter dan jij.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!