ReclameReview: VGZ
Ieder heeft zo zijn eigen zorgen. Klein en groot. VGZ wil helpen die zorgen zoveel mogelijk weg te nemen. Zodat je vooral leuke dingen kunt doen, plezier hebt en geniet van het leven. Daarom is deze nieuwe campagne opgezet met als thema ‘Uw zorg, onze zorg’. Prima thema natuurlijk. Daarmee kies je voor de menselijke, persoonlijke aanpak. Niet origineel misschien, maar dat hoeft ook niet. Als het maar werkt.
Credits:
Bureau: VosLibert communicatie
Account: Ben Vloon
Art: Robin Koster
Camera: Rick David
Creative director: Bert Vas Dias
Geluid: Dick Copper
Klant: Mascha Rutten, Anthonita van Egmond
Productie: Kim van der Brink
Regisseur: Peter Baltes
Styling: Laura de Jong, Borka Florentinus
Productie: Tuvalu Media
De doelstelling:
Introductie nieuw thema ‘Uw zorg, onze zorg’ en verhogen naamsbekendheid VGZ.
De uitwerking:
Ieder heeft zo zijn eigen zorgen. Klein en groot. VGZ wil helpen die zorgen zoveel mogelijk weg te nemen. Zodat je vooral leuke dingen kunt doen, plezier hebt en geniet van het leven. Daarom is deze nieuwe campagne opgezet met als thema ‘Uw zorg, onze zorg’. Kijk verder op http://www.vgz.nl/uwzorg
Het oordeel:
Het thema ‘Uw zorg, onze zorg’ is natuurlijk prima. Daarmee kies je voor de menselijke, persoonlijke aanpak. Niet origineel misschien, maar dat hoeft ook niet. Als het maar werkt. Hopelijk is de hele organisatie bij VGZ erop ingericht om dit thema zo goed mogelijk waar te maken, want daar zit natuurlijk de bottleneck. De commercial zelf vind ik niet heel duidelijk. Het begin en einde communiceert de naam VGZ, maar zonder die ankerpunten had ik geen idee gehad waar deze commercial over gaat. Bij mij werkte het als volgt: toen ik op het einde de man op krukken zag en daar het logo van VGZ bij kwam, legde ik pas de link met zorg. En op dat moment kon ik ook pas bedenken dat die zwangere vrouw en die beugeldragende kinderen ook zorg nodig hebben. En dat dit dus het thema ‘Uw zorg, onze zorg’ uitbeeldt. Met terugwerkende kracht snapte ik ook dat ‘The Good Life’ voor al deze mensen dus ‘mede mogelijk werd gemaakt’ door de goede zorgen (sorry voor de woordgrap) van VGZ. Kortom, het zit er allemaal wel in, maar het kostte me wel wat moeite om het er ook uit te halen. Hoe ervaren jullie dit?