Week 19/2013 Viral Friday: GREY Spain, Audi & DXLiberty
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare en ViralBlog, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van GREY Spain, Audi & DXLiberty. Heb je een tip? Stuur 'm op!
1. Only For Children
Echt een geweldig idee van Grey Spain voor Anar Foundation staat deze week op de #1. Dit idee helpt kinderen en adolescenten die worden misbruikt en zorgt ervoor dat mensen meer gaan nadenken over het onderwerp. De video heeft al 7,2 miljoen views en staat online vanaf 24 april. Als jij Anar wilt steunen, dan kan dat al vanaf 3 euro per kind.
2. Quinto vs. Nimoy: The Challenge
Old school versus new school – de legendarische acteur Leonard Nimoy staat tegenover Zachary Quinto in deze nieuwe video met de all-new Audi S7. Laat de strijd van de Spocks beginnen! Een geweldige video met al 4,3 miljoen views in maar vijf dagen.
3. Liberator – Dawn of the Wiki Weapons
Terwijl het debat over de wapenwet in Amerika gaande blijft, heeft een groep mensen de eerste pistool met 3D-printtechnologie gemaakt. Veel mensen vinden dit erg bijzonder, want de video bereikte 3 miljoen views binnen een week. Op hun Tumblr-pagina kunt u zien hoe het pistool werd geassembleerd.
4. Samsung Galaxy S4 Ad – Graduation Pool Party
‘’The next big thing is here’’. Vorige week lanceerde Samsung hun nieuwe advertentie waarin de geweldige mogelijkheden van de Galaxy S4 worden uitgelicht, met een knipoog naar de iPhone natuurlijk. De oorlog is nog niet voorbij! De mogelijkheden van S4 worden gepresenteerd bij een ‘pool party’ en het laat ons zien dat Samsung mobiele telefoons echt naar een hoger niveau brengt. Na zeven dagen heeft de video al bijna drie miljoen views.
5. Mad Mike Drifting In New Zealand
The Crown Range, Nieuw-Zeeland. 47 bochten, op 1076 meter hoogte en 10,4 kilometer lang. Het is de hoogste geasfalteerde weg van Nieuw-Zeeland. Voor een korte periode was de weg van één man, Mad Mike Whiddett. Alweer een geweldige video van Red Bull, met nu al 790.000 views in zes dagen. Nog meer zien? Natuurlijk wel, hier is de behind the scenes-video.