Viral Friday 28/2018: overleven met Old Spice en Adidas in de strijd tegen vervuiling
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Old Spice, Apple, IMakeApps, Adidas en IKEA.
Old Spice: Talk to the Land
5.852.248 views
Een in paniek geraakte man in een klein vliegtuig verliest alle kalmte in een stortbui en roept verwoed zijn radio om hulp. De koele stem van een vrouw op grondbediening vertelt hem om onder zijn stoel te kijken en de Old Spice deodorant en pommade die hij vindt toe te passen. Hij weet niet zeker hoe het zal helpen, maar het komt allemaal goed. Op magische wijze landt zijn vliegtuig veilig, maar dan wel in de salon van de vrouw. Gestyled, verzorgd en op een heel nonchalante manier zegt hij haar gedag. Alles komt goed met Old Spice. Goed voor ruim 5 miljoen views.
iPhone X: Memory
4.927.764 views
Er komt te veel op ons af. Er is te veel dat we moeten weten en doen. En hoe kunnen we in hemelsnaam ook nog alles bijhouden wat onze vrienden weten en doen? Apple wil je pijn verzachten. In een nieuwe advertentie voor iPhone X presenteert het een Memory Challenge. De held doet het duidelijk heel goed. Hij is aan zijn laatste uitdaging toe. Het publiek is opgewondener dan ooit. Toch is de laatste uitdaging er één waarmee we allemaal vertrouwd zijn: onze held moet het wachtwoord onthouden voor zijn online bankrekening. Dit zou gemakkelijk moeten zijn. Hij heeft het pas vanmorgen gemaakt.
#IMakeApps: Faith Ringgold
14.569 views
Faith Ringgold is al zestig jaar een pionier in de Amerikaanse kunst. Ze schildert, maakt sculpturen in verschillende media, doet aan performance art en is auteur, docent en activist. Ze heeft geëxposeerd in musea en galeries over de hele wereld, waaronder het Metropolitan Museum of Art. In deze video is te zien hoe Faith zich laat inspireren door de mensen en omgeving om haar heen. Verschillende kleuren, vormen en culturen. Ze wil zelf geïnspireerd worden, maar ook anderen inspireren. Met haar creatieve inzet heeft ze ook een spel ontwikkeld genaamd Quiltuduko. Dit is een spel waarbij kunst wordt gemaakt, geïnspireerd op het spel Sudoku. Van dit spel is nu ook een app beschikbaar zodat iedereen dit spel kan spelen. Een hele creatieve creatie, goed voor ruim 14.000 views.
Adidas: Parley UltraBoost
17.075.708 views
Adidas heeft een wereldwijde campagne gelanceerd om de nieuwste samenwerking met Parley for the Oceans te promoten, een organisatie die de aandacht vestigt op plastic vervuiling in de oceaan. De campagne promoot de FW18 UltraBoost Parley-schoen, die is gemaakt van een gerecycled plastic textiel, genaamd Parley Ocean Plastic. Dit plastic is recycled van plastic dat uit de oceaan is verwijderd. De campagne, gemaakt door TBWANeboko in samenwerking met Psyop en Golden Wolf, maakt gebruik van een stop-motionvideo om het scheppingsverhaal van de UltraBoost Parley-schoen te vertellen met behulp van geanimeerd borduurwerk op de unieke textiel van de schoen.
IKEA India: Make Everyday Brighter
1.572.325 views
Het Zweedse merk IKEA heeft zijn eerste Indiase campagne ooit onthuld in een poging om daar voet aan de grond te krijgen. De campagne ‘Make Everyday Brighter’, gemaakt door Dentsu Impact, bevat IKEA-producten en kondigt de opening aan van de eerste winkel in Hyderabad op 19 juli. De campagne heeft tot doel toekomstige klanten te inspireren en verrassen.