-
Tevreden werknemers zorgen voor de beste klantervaring
EX = CX. Ook als je geen Einstein bent, kun je deze formule kraken. Toch zorgt bij veel bedrijven een mindere score op de motivatie van medewerkers voor een lagere klantvriendelijkheid. Jammer, want met deze formule sla je twee vliegen in één klap.
-
ReclameReview: Ja, die nieuwe pay-off van Ranja werkt!
Dit jaar bestaat het merk Ranja maar liefst 100 jaar. Een prima moment dus voor een nieuwe campagne en een nieuwe pay-off: 'Ranja. Daar word je vrolijk vanja!'
-
De vijfde marketing-P is een G
Op 10 maart a.s. deelt de marketeer van geluk, Guy van Liemt, in een NIMA Masterclass hoe je het rendement berekent van een gelukkige organisatie. Of zou kúnnen berekenen, want geluk is een vluchtige stof. En nu kun je over het huidige tijdsgewricht veel roepen, maar toch niet dat geluk een marginale rol speelt in de vragen die bedrijven zich stellen. We snakken naar geluk, we herwaarderen geluk en bedrijven zijn meer dan ooit op zoek naar de vraag wat hun klanten gelukkig maakt.
-
‘We jagen de Triple A-titels niet langer na’
Utomik ging van start met de ambitie om de Netflix van de games te worden. Veel buitenstaanders hadden toen nog het gevoel dat Utomik met iets illegaals bezig was. Maar het bedrijf bouwde stug door. Inmiddels heeft Microsoft zich op dezelfde markt begeven. “Ze hebben eigenlijk ons playbook gepakt. Je ziet iemand met veel meer middelen exact hetzelfde doen. Dat is echt vervelend. Dus dat dwingt je wel om je eigen strategie en je bedrijf tegen het licht te houden. Dat is een grote uitdaging“, aldus CEO en oprichter Doki Tops.
-
Designing AI Driven Contact Centres in the New Era of Remote Working #adv
In 2021 zullen de contactcenters van "harder werken" naar "slimmer werken" moeten evolueren om gelijke tred te houden met het snel evoluerende klantengedrag en de torenhoge verwachtingen. Gelukkig zijn AI-technologieën hier om te helpen, zie hoe met dit ebook van Martin Hill Wilson, Brainfood Consulting. Een must-read voor managers van Contactcenters, CX, Inside Sales, Customer Relationship, etc.
-
Winkels domineren Top-100 grootste adverteerders
MarketingTribune kwam deze week met zijn meest los opgevraagde nummer van het jaar, waarin het de Nielsen-cijfers van de Top-100 grootste adverteerders in Nederland 2020 op een rij zet. Althans voor wat betreft de ‘traditionele media’. Albert Heijn blijkt daarin de meeste media-euro’s te verspijkeren. De top-15 wordt bijna geheel gedomineerd door winkels en telco’s.
-
Weet jij voor wie je je merk maakt?
Begint merkmanagement bij de eigen organisatie, de kerncompetenties, de mogelijk unieke en waardevolle bijdrage aan de wereld? Of bij de wensen en behoeften van de ander, wie dat dan ook mag zijn?
-
Marketing the Rainbow: de mythe van de welvarende homo
Laten we elkaar nou geen mythe noemen. Zo, die zet ik vast even neer, dan hebben we dat gehad. Maar over LHBT/gay-consumenten bestaan toch wel heel wat mythes: ze zijn hoger opgeleid, trendsetters, leiden een luxe leven, hebben hoger inkomen (vaak twee). De meest storende daarvan is die laatste: de mythe van het hogere inkomen. Die heeft namelijk ook sociale, economische en zelfs juridische consequenties.
-
De ideale combinatie tussen online & offline #adv
Nagenoeg alle customer journey’s beginnen tegenwoordig online. Het merendeel van de aankopen vinden echter offline plaats. Dat stelt veel organisaties voor een uitdaging. Hoe benut je de fysieke winkels en aankopen als een voordeel voor je online strategie? Ontdek de 6 laatste trends op het gebied van SEO, SEA en Social om voorop te lopen in de integratie tussen fysieke winkels en online.
-
Geen inspiratie? 25 tips voor killer bedrijfsvideo’s
Videomarketing is aantoonbaar effectief. Je verkoopt sneller, bent zichtbaarder op social media en vergroot je naamsbekendheid. Heb je geen idee waar je video’s over kunt maken? Laat je dan inspireren door deze 25 ideeën.
-
Wat betekent Clubhouse voor marketingcommunicatie?
Dispo een nieuwe hype? Beeldzoekmachine. Jazzkeys. Time next 100 en Clubhouse in drie verhalen; in de tijdslijn, een video guide en een mogelijke verklaring van het succes. Dit en nog meer in het Nieuws van de Week.
-
Facebook in de kou na Apple-update
Ongetwijfeld dat je hierover hebt gelezen, de nieuwe update van Apple iOS 14 zorgt voor veel commotie rondom ons marketeers. Wat gaat er allemaal veranderen, kan je nog wel retargeten en hoe zit het met de events. Tijd om er eens een overzicht over te schrijven zodat je nu voor eens en altijd weet wat de gang van zaken is. O ja, mocht je denken dat je te laat bent, dat kan best zo zijn. Apple heeft niet verteld wanneer het deze update gaat verplichten, maar dat die snel komt is een feit. Ik raad je dan ook aan om dit hier zo snel mogelijk rekening mee te houden.
-
Hét boek over alle belangrijke marketingontwikkelingen #adv
Wil jij in één keer bij zijn als het gaat om relevante trends, cijfers en best practices op het gebied van marketing? Dan is het Marketingfacts Jaarboek perfect voor jou. In elf hoofdstukken en vier hot topics wordt een update gegeven van de meest actuele stand van zaken in het marketingvak.
Bestel nu het Marketingfacts Jaarboek MF
-
Hagakure: dé nieuwe methode voor search-campagnes?
‘Hidden by the leaves’ is grofweg de Japanse vertaling van Googles nieuwe ‘Hagakure’-methode. Het verwijst naar ‘de weg van de Samurai’. Is de nieuwe Hagakure-methode de toekomst voor nog beter presterende search-campagnes? Of anders gezegd: is Hagakure de weg voor de samoerai onder ons?
-
Sterkere marketing nodig? Scoor dubbel met een boek!
Het uitbrengen van een boek kan een goede aanvulling zijn op je bestaande marketingstrategie. Niet alleen omdat je als auteur echt expertstatus krijgt, maar ook omdat een boek een goede aanleiding is om gratis media-aandacht te krijgen. Win-win!