Onetomarket introduceert trendgestuurd biedingssysteem voor Google Adwords

13 juni 2006, 05:12

Gisteren ontving ik het persbericht (pdf) van online marketingbureau Onetomarket over de introductie van AdMax, een trendgestuurd bid-managementtool dat volgens eigen zeggen meer bezoekers via Google Adwords oplevert tegen 20 tot 50 procent lagere kosten. Op basis van historie en actualiteit worden campagnes tegen lagere kosten beter renderend gemaakt. Zo wordt scherper geboden op bestaande keywords. Ook worden additionele trefwoorden aangemaakt en worden zelfs negatieve keywords, waarop een organisatie niet gevonden wil worden, gegenereerd. De technologie is gebaseerd op technologie die al langer wordt toegepast bij het speculeren op de beurs.

“Vanaf de testfase begin april van AdMax bij verschillende internationale opdrachtgevers daalde de prijs per click binnen 24 uur met 29%. En dat terwijl het aantal clicks met 21% toenam. Over de gehele periode steeg de return on investment met 40%”, zegt Peter Vos, marketing manager bij Onetomarket.

Onetomarket zit bij mij op de hoek in Arnhem dus ik ga volgende week zelf eens kijken waarom AdMax nu anders en beter is dan de bestaande bid-managementtools. Wordt dus vervolgd!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Tim Haas

    Niks nieuws. De grote SEM’s in Nederland werken hieral bijna een jaar mee. Leuke PR meer niet.


    13 juni 2006 om 11:14
    Jac van Ommen

    Beste Tim,

    Er zijn tot nu een paar SEM wereldwijd die gebruik maken van soort gelijke technologie. Ik ben erg benieuwd welke SEM volgens jou in Nederland hier gebruik van maken. Volgens mij bedoel je bidmanagement systemen die al langer op de markt zijn…

    Jac van Ommen

    Onetomarket


    13 juni 2006 om 19:46

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!