Onetomarket introduceert trendgestuurd biedingssysteem voor Google Adwords

Gisteren ontving ik het persbericht (pdf) van online marketingbureau Onetomarket over de introductie van AdMax, een trendgestuurd bid-managementtool dat volgens eigen zeggen meer bezoekers via Google Adwords oplevert tegen 20 tot 50 procent lagere kosten. Op basis van historie en actualiteit worden campagnes tegen lagere kosten beter renderend gemaakt. Zo wordt scherper geboden op bestaande keywords. Ook worden additionele trefwoorden aangemaakt en worden zelfs negatieve keywords, waarop een organisatie niet gevonden wil worden, gegenereerd. De technologie is gebaseerd op technologie die al langer wordt toegepast bij het speculeren op de beurs.

“Vanaf de testfase begin april van AdMax bij verschillende internationale opdrachtgevers daalde de prijs per click binnen 24 uur met 29%. En dat terwijl het aantal clicks met 21% toenam. Over de gehele periode steeg de return on investment met 40%”, zegt Peter Vos, marketing manager bij Onetomarket.

Onetomarket zit bij mij op de hoek in Arnhem dus ik ga volgende week zelf eens kijken waarom AdMax nu anders en beter is dan de bestaande bid-managementtools. Wordt dus vervolgd!