Jongerencommunity Sugababes in pubertijd?

14 juni 2006, 04:20

Jongerencommunity Sugababes in pubertijd?Eerder deze week las ik al dat jongerenwebsite Sugababes.nl vrijdag voor het eerst een missverkiezing organiseert. In de Hollywood Music Hall in Rotterdam strijden dan 35 kandidates om de titel Miss Sugababes 2006. Vandaag meldt Emerce dat de Telegraaf dochter in stilte de site Nightlounge.nl gelanceerd. De nieuwe community site richt zich op jongeren van 18 jaar en ouder en draait om ‘alles wat te maken heeft met uitgaan’.

Het is duidelijk dat jongeren die nu frequent jongerensites als Sugababes.nl en Superdudes.nl (beide voor 70 procent eigendom van de Telegraaf Media Group) bezoeken, ouder worden en andere interesses krijgen. Het lijkt me dan ook een goede stap om met deze jongeren mee te groeien en te komen met een aangepast aanbod.

Sugababes en Superdudes vormen samen een community met als doelgroep jongeren tussen de 13 en 19 jaar. Op de twee profielensites zijn in totaal 950.000 profielen aangemaakt. Daarvan worden er zo’n 400.000 actief gebruikt. Dagelijks hebben de sites 100.000 unieke bezoekers.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Ties Morskate

    Ik denk ook dat het verstandig is om mee te groeien met deze doelgroep, alleen weet ik niet of zomaar een andere community site opzetten met ongeveer dezelfde opzet het beste is. Voor zover ik het kan zien is het gewoon hetzelfde type site alleen dan voor iets oudere mensen. Lijkt mij dat je dan het hele concept opnieuw onderde loep moet nemen en waar nodig aanpassingen maakt. Daarbij kom je in mijn ogen dan al snel uit op meer Hyves-achtige functionaliteit.


    14 juni 2006 om 07:50
    Timan

    Ties, het is ook niet ondenkbaar dat het concept in de loop van de tijd veranderen zal. Er is een ‘soft-launch’ geweest en samen met de community die er ontstaat gaan we kijken wat de beste weg is. Eigenlijk dezelfde weg die we met Sugababes.nl ook bewandelt hebben 4 jaar geleden.


    14 juni 2006 om 09:08

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!