Workshop Chatbots tijdens Picnic 06

18 september 2006, 09:51

Op vrijdag 29 september, op de middag van de laatste dag van het driedaagse Picnic 06 evenement (ook wel Cross Media week) kunnen deelnemers via een blik in de toekomst zelf bepalen wat kunstmatig leven nu al voor hun merk kan betekenen. Dit in een speciale workshop over chatbots.

Als partner van Picnic06 organiseert MediaRepublic deze workshop (en is dan ook te vinden op de site onder ‘partner events). Yme Bosma (business manager Eccky bij Media Republic) en ik zullen deze workshop faciliteren en hebben – naar ons idee – een leuke middag voorbereid.

Tijdens deze gratis twee uur durende (14:00- 16:00) workshop dompelen we de deelnemers onder in de onstuimige groei van kunstmatig leven. Chatbots komen natuurlijk aan de orde maar we zullen ook voorbeelden laten zien van robots waarbij je op straat je hoofd nog even verlekkerd zou omdraaien. Maar het wordt geen science fiction middag. Kunstmatig leven is iets dat merken niet zal ontgaan en ook iets waarvan we nu al volop vroege vormen zien. Daarom hebben we enkele interessante cases (waaronder Yvette van de Rabobank). In kleine groepjes gaan de deelnemers zélf vervolgens nadenken over het gebruik van intelligent leven in hun communicatie met de consument. Visionair, inspirerend én tegelijkertijd praktisch. Dat is de doelstelling die we hebben gesteld.

Onder de deelnemers verloten we een Roomba, een robo-stofstuiger die op eigen houtje je huis stofzuigt (met dank aan de leverancier iRobotStore). Het maximaal aantal deelnemers is gesteld op 50. Zoals gezegd is de inschrijving gratis maar dus wel beperkt. Schrijf je dus snel in via het registratieformulier.

Erwin van Lun
Futurist and Angular Engineer bij Your Future Is Now!

Futurist Erwin van Lun startte op MarketingFacts in 2005, direct na publicatie van zijn boek "Van Massamerk naar Mensmerk" dat toen een nominatie kreeg voor de Marketing Literatuur Prijs. Het boek beschreef de toestand van media, marketing en merken in de toekomst van 2015 en Erwin volgde de ontwikkelingen in de eerste jaren op de voet. Nu blijkt dat zijn voorspellingen waarheid zijn geworden helpt hij mensen om zélf de toekomst trefzeker te voorspellen en heeft hij zijn voorspellingen voor 2020, 2030 en 2050 al weer klaar voor publicatie in het boek 'Utopia Manifesto 2050'. In 2009 stortte Erwin zich helemaal op Chatbots.org (http://www.chatbots.org), zijn wereldwijde industry portal op het gebied van intelligente kunstmatige karakters en in 2015 sloot hij zich aan bij het Bemer netwerk (http://yourfuture.bemergroup/nl) om mensen te helpen zichzelf te resetten: gezond, vitaal en creatief: helemaal klaar voor de toekomst! In 2017 zag hij de bezoekersaantallen van Chatbots.org weer flink stijgen en besloot dat het tijd werd voor de terugkeer naar het prachtige veld van humanlike AI.

Categorie
Tags

8 Reacties

    media

    Lijkt me een leuke sessie, jammer dat ik er die dag niet bij kan zijn. Neem aan dat er ook nog iets van een verslag komt Erwin?


    18 september 2006 om 10:36
    Edwin

    helaas alleen voor marketing mensen zie ik…

    heb bedrijfsmatig erg veel interesse in bots maar val niet in de doelgroep ben ik bang


    18 september 2006 om 11:16
    ErwinVanLun

    Edwin, heb jouw reactie al vaker gezien. Wat is jouw achtergrond?


    18 september 2006 om 16:27
    Edwin

    @erwin:bezig bedrijf op te zetten rond im&bots


    18 september 2006 om 18:32
    ErwinVanLun

    Als Marketing Ondernemen is, dan ben je toch doelgroep? Ik zou je gewoon aanmelden!


    18 september 2006 om 19:19
    Edwin

    bij deze gedaan


    18 september 2006 om 19:40
    ErwinVanLun

    @Bas: super! Hoe meer mensen ermee aan de slag kunnen hoe beter.


    19 september 2006 om 05:40
    Edwin

    kijk op mijn weblog voor een verslag…


    29 september 2006 om 17:20

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!